دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1399 - 18:20
سردار رحمت الهی مطرح کرد؛

معرفی مرتکبان جرایم میراثی در فضای مجازی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گفت: اقدامات اخیری که بلاگر گردشگری در سیستان و بلوچستان انجام داده ، غیر قابل چشم‌پوشی است و با مرتکبان جرایم علیه میراث‌فرهنگی در فضای مجازی برخورد می شود.
کد خبر : 546928
2789759.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: حفاظت از آثار تاریخی از وظایف مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروهای یگان حفاظت سراسر کشور است و آن‌ها در جهت نگهداری و حفاظت آثار ارزشمند تاریخی همواره کوشا هستند، البته نقش و اهمیت حمایت نیروهای مردمی و دوستداران میراث‌فرهنگی در جهت تحقق این مهم انکارناپذیر است.


او افزود: اقدامات ناشایست عده‌ای در قالب بلاگرهای گردشگری که موجب ناراحتی و تشویش اذهان عمومی، دوستداران میراث‌فرهنگی و راهنمایان گردشگری شده است به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌عنوان ضابط خاص قضائی با موضوعاتی از این دست برخورد خواهد کرد. ضمن این‌که در خصوص موضوع اخیر نیز فرد مورد نظر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده است.


سردار رحمت‌الهی عنوان کرد: مرتکبان جرایم علیه میراث‌فرهنگی باید بدانند اهمیت میراث‌فرهنگی به‌گونه‌ای است که قانون‌گذار این جرایم را در زمره جرایم علیه امنیت قرار داده است.


فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بیان کرد: با اقتدار تمام و اتکا به قوانین با این گونه اقدامات برخورد می‌کنیم و بستر لازم برای مقابله با جرایم علیه مواریث تاریخی‌فرهنگی در یگان حفاظت میراث‌فرهنگی فراهم و ظرفیت قانونی نیز در این زمینه وجود دارد.


او افزود: ظرفیت گسترده مشارکت‌های مردمی به عنوان پشتوانه ما در انجام مأموریت‌های محوله به‌صورت فعال عمل کرده و دوستداران میراث‌فرهنگی در سراسر کشور به عنوان شبکه گسترده اجتماعی سازمان‌دهی شده می‌توانند وقوع هرگونه جرم علیه مواریث ارزشمند تاریخی‌فرهنگی را به شماره تلفن ۰۹۶۶۲ گزارش کنند.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته