دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1399 - 11:24
سخنگوی قوه قضائیه:

حکم اعدام روح‌الله زم تأیید شد/ محکومیت مدیرعامل سابق بانک سرمایه به ۱۲ سال حبس/ رد ادعای نهاد ریاست جمهوری مبنی بر گذشت از شکایات علیه رسانه‌ها

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با حکم پرونده روح‌الله زم گفت: یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادرشده دادگاه انقلاب در رابطه با این پرونده به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.
کد خبر : 546789
BS0K4788.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه قضایی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری با اشاره به شهادت دکتر فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده فخر شهدای هسته‌ای عملی و دفاعی کشور است. قوه قضائیه در دو عرصه داخلی و بین‌المللی پیگیری‌های لازم را تا شناسایی تمامی عوامل و دست‌اندرکاران این جنایت تروریستی را انجام خواهد داد.


سخنگوی قوه قضائیه افزود: با مسئولیت دادستان کل کشور کارگروهی جهت پیگیری پرونده ترور شهید فخری‌زاده تشکیل شده و فعالیت می‌کند و مقرر شده است که از طریق مراجع قضائی بین‌المللی این اقدام جنایت‌پیشگان تحت تعقیب قرار بگیرد.


وی ضمن اشاره به روز دانشجو تصریح کرد: جنبش دانشجویی موتور محرک کشور و انقلاب در مسیر پیشرفت و عدالت محسوب می‌شود. جنبش دانشجویی هم بابصیرت است و هم بصیرت‌آفرین و دشمن‌شناس است. دشمن هر وقت توانست با تحریم دانشجو را از صحنه خارج کند به ترور متوسل می‌شود.


اسماعیلی راه علاج و برون‌رفت از شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا را همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی دانست و از کادر درمانی تشکر کرد.


سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت قوه قضائیه قرار دارد و دادرسی‌ها در حال انجام هستند. در کشور احکام خوبی در این زمینه ارائه شده است. در استان شمال غرب کشور پرونده کارمندان گمرک رسیدگی شد و حکم قطعی در مورد ده نفر از آن‌ها صادر شد که احکام سه نفر از این افراد به شرح زیر است: محمدرضا لطفی به جرم اخذ رشوه به ده سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه، اسماعیل رحمانی ده سال حبس 74 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه و فرزاد فروغ نیز به ده سال حبس،74 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه محکوم شدند.


وی در رابطه با حکم پرونده روح‌الله زم تصریح کرد: یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره دادگاه انقلاب در رابطه با این پرونده به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.


اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه با توجه به مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی‌ها در خوزستان تا چه اندازه مربوط به ترک فعل مدیران است؟ گفت: بعد از آب‌گرفتگی‌ها ریاست قوه قضائیه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که در محل حضور پیدا کند و در مورد معضل به وجود آمده ترک فعل مدیران را مورد بررسی قرار دهند. در حقیقت اعزام رئیس سازمان بازرسی نشان‌دهنده عزم این قوه برای رسیدگی به قصور مدیران مربوطه است.


سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات معاون حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر گذشت از شکایات علیه خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: تا صبح امروز هیچ نامه‌ای مبنی بر اعلام گذشت ریاست جمهوری از شکایت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها به قوه قضائیه واصل نشده است. ظاهراً دوستان نیت داشتند یا دارند این کار را انجام دهند. امیدواریم این نیت جامه عمل به خودش بپوشاند.


وی با بیان اینکه در پرونده بانک سرمایه مدیرعامل سابق بانک که به‌تازگی به کشور بازگردانده شد از رأی صادره واخواهی کرد، افزود: این متهم در حال حاضر به‌موجب حکم قطعی به ۱۲ سال حبس تعزیری، محرومیت دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی و ضبط مال تحصیل شده از طرق نامشروع محکوم شد.


اسماعیلی از تشکیل پرونده پیگیری ترور شهید فخری‌زاده هم در سازمان قضایی نیروهای مسلح و هم در شعبه امور بین‌الملل دادسرای تهران برای تحت تعقیب قرار دادن جنایت‌کاران این پرونده خبر داد.


رسیدگی به پرونده هفت‌تپه دیگر موضوعی بود که سخنگوی قوه قضائیه به آن اشاره کرد.


وی با بیان اینکه هم‌زمان اقدامات بسیار خوبی برای جلوگیری از کاهش تولید و کاهش سطح اشتغال در این شرکت انجام شده است، افزود: دادگاه با رویکرد رسیدگی به اتهام و اینکه این موضوع نباید موجب اخلال در فعالیت تولیدی شود در حال انجام کار است؛ البته بخشی از این پرونده در مورد واگذاری متوجه سازمان خصوصی‌سازی است.


اسماعیلی گفت: خبر داریم رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی یعنی شخصی که اخیراً جابجا شد نامه‌ای به هیئت داوری زده و پرونده هفت‌تپه را برای رسیدگی و اظهار نظر به هیئت داوری ارجاع کرده است.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سرچ کنید:
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
۰
«بایا» چه ارتباطی با متهمان اقتصادی و سیاسی دارد؟
«بایا» چه ارتباطی با متهمان اقتصادی و سیاسی دارد؟
«بایا» چه ارتباطی با متهمان اقتصادی و سیاسی دارد؟
هلدینگ شایسته