دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد زابل

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان: جنبش دانشجویی همواره محورساز و فرهنگ‌آفرین بوده است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در واحد زابل بیان کرد: جنبش دانشجویی همواره در کشور ما محور ساز و فرهنگ آفرین بوده و تجلیل از دانشجو، تجلیل از آرمان خواهی و جریان‌سازی فرهنگی است.
کد خبر : 54662

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت‌الله علی سلیمانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن همایش‌های شهید آیت‌الله سید محمد حسینی طباطبایی که با حضور پرشور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ولایت‌مدار سیستان بعد از ۶۲ سال برای تجلیل از مقام و جایگاه دانشجویانی مراسم برگزار کرده است که قربانی استکبار ستیزی و استقلال طلبی شدند. آنان به پای نیکسون قربانی شدند تا به دانشجویان طول تاریخ درس آزادگی بدهند.


نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: هر وقت چرایی کار بزرگ دانشجویان را در ۱۶ آذر ۳۲ درک کردیم می‌توانیم از دستاورد آنان پاسداری کنیم. هنگامی که آثار و دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام را درک کردیم می‌توانیم از انقلاب دوم صورت‌گرفته از سوی وی پاسداری کنیم.


سلیمانی: روحیه تفحص و تجسس از دیگر ویژگی‌های دانشجویی است که دانشجویی متعهد را برای مطالبه‌گری حقوق جامعه ترغیب می‌کند

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خطاب به دانشجویان بیان کرد: واژه دانش قبل از این هم همراه شما بوده است. از زمانی که وارد مدرسه شده‌اید لقب و عنوان دانش‌آموز را با خود داشته‌اید ولی اکنون وارد فصل جدیدی از علم آموزی شده‌اید که این فصل حساس دانشجویی است.


امام جمعه زاهدان آرمان خواهی را از ویژگی‌های بارز دانشجویی عنوان کرد و افزود: روحیه تفحص و تجسس از دیگر ویژگی‌های دانشجویی است که دانشجویی متعهد را برای مطالبه‌گری حقوق جامعه ترغیب می‌کند.


سلیمانی با توجه به اینکه نظام ما یک نظام ولایی است خاطرنشان کرد: دانشجویی می‌تواند از این نظام حفاظت و پاسداری کند که اصل و ریشه خود را که شهدای ۱۶ آذر ۳۲، دانشجویان پیرو خط امام و تسخیرکنندگان لانه جاسوسی و شهدای دانشجو همچون علم‌الهدی هستند را فراموش نکنند و در راستای خط و مشی آنان حرکت کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل نیز در این مراسم اظهار کرد: حضور نماینده ولی فقیه در استان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل موجب برکات بسیاری برای این دانشگاه خواهد بود که می‌تواند باعث هموار شدن خط مشی دانشجویی در این دانشگاه شود.


دکتر محمد مجوزی گفت: دانشگاه متعلق به قشری خاص و جریان سیاسی خاصی نیست که هر جناح و حزب سیاسی بخواهد با بهره‌برداری ابزاری از نام دانشجو دانشگاه را به نام آن تفکر و جریان سیاسی مصادره کند.


مجوزی تصریح کرد: جنبش دانشجویی یک جنبش اجتماعی است که بر محور روشنفکری حرکت می‌کند. و به خاطر ذات اجتماعی خود به دور از خشونت است و نفوذ کلام روحانیت در دانشگاه و دانشجویان و روشنگری آنان باعث شدت گرفتن اسلام خواهی دانشجویان شده است.


وی پرسشگری را از ویژگی‌های دانشجو برشمرد و افزود: آرمان خواهی، کمال طلبی و نفی تبعیض باعث شده است تا دانشجو همواره برای در مقابل اتفاقات و رویداد‌های پیرامون خود بی‌تفاوت نباشد و مانند سال ۳۲ در مقابل ورود نیکسن به دانشگاه موضع گیری قاطع انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته