دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1399 - 17:12
خنیفر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو:

اجرای طرح دانشگاه جامع فرهنگیان موجب افزایش ظرفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزایش ظرفیت، کاهش هزینه‌ها و ایجاد فضای مناسب رفاهی و آموزشی را از مزایای اجرای طرح دانشگاه جامع فرهنگیان (طرح ۱۰۰-۳۱) دانست.
کد خبر : 546603
1031974_988.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با شعار «فخر ایران؛ دانشجو معلم امروز، فخری‌زاده فردا» در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، تقارن آن با هفته پژوهش را مبارک دانست و گفت: روز دانشجو آمیختن تقوا با علم و دانش‌اندوزی، مطالبه‌گری و حق‌پویی است.
وی با اشاره به لزوم تامل بر گفتار‌ها و قضاوت‌ها، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه کسب دانش، تحول‌طلبی و بالندگی دانشجویان به‌ویژه در این دوران کرونا بسیار ارزشمند است.


خنیفر با اشاره به بازنگری برخی از برنامه‌های درسی و واحدها، از ارائه سرفصل‌های جدید از مهر ۱۴۰۰ خبر داد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به دلیل فرسودگی ساختمان‌ها، ۷۰ درصد مراکز تعمیرات و نوسازی داشته‌اند و این نیاز به اجرای طرح دانشگاه جامع فرهنگیان (طرح ۱۰۰-۳۱) را روشن می‌سازد، گفت: افزایش ظرفیت، کاهش هزینه‌ها، ایجاد فضای مناسب رفاهی و آموزشی را از مزایای این طرح دانست.


خنیفر همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص توجه به فعالیت‌های فرهنگی در ایام کرونا و آموزش مجازی، استمرار جلسات با دانشجو معلمان و پیگیری مطالبات، استفاده از ظرفیت خیران برای تجهیز و توسعه کمی و کیفی دانشگاه، حمایت از شورا‌های صنفی، تشکل ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و نشریات دانشجویی، اهتمام برای جذب هیئت علمی مورد نیاز، پرداخت و ادامه داد: مدیریت این دانشگاه تلاش می‌کند تا کمیت و کیفیت را در دانشگاه توامان در دستور و اقدام داشته باشد.
وی با بیان اینکه جوانانی مثل شما با تربیت نسل‌های آینده می‌توانند آینده کشور را شکوهمند بسازند خاطرنشان کرد: این دانشگاه متعلق به شماست و شما باید از کیان دانشگاه محافظت کنید، چنانکه اکثر افراد حاضر در این عرصه قلبشان برای عزت و اعتبار دانشگاه می‌تپد.


لزوم ایجاد فرصت و بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی
سحر شاهپری، نماینده کانون‌های فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به لزوم ایجاد فرصت و بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تخصیص امتیاز به این گونه فعالیت‌ها، بر بومی‌سازی دستورالعمل‌های کانون‌ها متناسب با رسالت و فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان و مشارکت تمامی گروه‌ها برای ارتقای کیفیت امور تأکید کرد.
محمد ترکاشوند، نماینده نشریات دانشجویی با اشاره بر لزوم همکاری همه جانبه دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات دانشجویان، بر یکسان‌سازی ضوابط و شرایط در پردیس‌ها و مراکز، و حمایت ویژه از نشریات، پرهیز از ممیزی پیش از چاپ، ارتقای بودجه نشریات و تسهیل دسترسی دانشجویان به حمایت مالی فارغ از فرآیند‌های زمانبر اداری تأکید کرد.


تعداد کم اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان نسبت به دانشجو
در ادامه مهدی ملکی‌نیا، نماینده شورای صنفی، به برخی مسائل مرتبط با سامانه lms و آموزش مجازی و نیز تعداد کم اعضای هیئت علمی نسبت به دانشجو، لزوم توسعه ساختاری و کیفی دانشگاه اشاره کرد.
همچنین مبینا علی احمدی، نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی، از اهمیت به‌کارگیری دانشجومعلمان نخبه و مقام آور در عرصه‌های مختلف دانشگاه سخن گفت و بر ایجاد انگیزه برای همکاری دانشجویان با انجمن‌های علمی و تداوم آن و استمرار ارتباط دانشجویان با دانشگاه حتی پس از فارغ التحصیلی و حذف ممنوعیت ادامه تحصیل دانشجومعلمان در مقاطع بالاتر در این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل اشاره کرد.
مجتبی محبی، نماینده انجمن‌های اسلامی نیز با تأکید بر نقش و اهمیت انجمن‌ها در دانشگاه، به بیان مطالبی از جمله ایجاد برنامه منسجم و مشخص و تنظیم قوانین یکدست برای انجمن‌ها در پردیس‌های سراسر کشور، ایجاد ارتباط مستمر و پویا میان پردیس‌ها و سازمان مرکزی و لزوم انعطاف پذیری و تسریع در صدور مجوز مراسم‌ها پرداخت.
حامد شریفی‌فرد، نماینده بسیج دانشجویی در سخنانی ضمن درخواست شفافیت بودجه آموزش و پرورش در هزینه‌های دانشگاه، به عملیاتی شدن سرفصل‌ها و دروس بازنگری شده، ترمیم نسبت دانشجو به استاد اشاره و بر دفاع همگان از حیثیت دانشگاه در برابر گزند‌ها تأکید کرد.


وی همچنین با گرامیداشت یاد شهید هسته‌ای فخری‌زاده، عمل غیرانسانی ترور این دانشمند هسته‌ای را محکوم کرد.


حسین‌فرد نماینده جامعه اسلامی نیز به بیان مطالبی در خصوص توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، کسر از حقوق دانشجو معلمان، تقویت زیر ساخت آموزشی وطرح مطالبی پیرامون نامه اخیر وزیر علوم پرداخت.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته