دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان امور مالیاتی: به تنهایی نمی‌توانیم روابط سالم در اقتصاد را تنظیم کند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رسالت نظام مالیاتی کشور تنظیم روابط سالم در اقتصاد و ایجاد شفافیت است اما تنظیم این روابط به تنهایی از عهده سازمان مالیاتی بر نمی‌آید.
کد خبر : 54655

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی عسگری روز سه‌شنبه در چهارمین اجلاسیه هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بسیاری از افراد هنوز در نظام مالیاتی کشور پرونده مالیاتی ندارند، افزود: در مذاکره با مجتبی خسرو‌تاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بنا شد تا فهرست افرادی که در نظام صنفی ثبت نام کرده‌اند، به سازمان مالیاتی داده شود که بنا بر فهرست مذکور ۲۶۵ هزار نفر پرونده مالیاتی ندارند.


وی تصریح کرد: هر فعال اقتصادی که به هر نحوی در ایران به صورت صنفی یا تشکل قانونی فعالیت دارد، باید در نظام مالیاتی پرونده داشته باشد.


عسگری به ساماندهی و جمع آوری دستفروشان از سطح کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش‌های مختلف و تصمیم در کشور به دستفروشان مجوز می‌دهند اما اگر فقط یک کانون نباشد که بداند کجا دستفروشی صورت می‌گیرد، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد؛ همان گونه که بانک مرکزی اکنون بر سر ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجازی که دستگاه‌های دیگر مجوز تاسیس موسسات را صادر کرده‌اند، با مشکلات زیادی مواجه است.


رییس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: بانک مرکزی از سازمان امور مالیاتی سئوال کرد که از چه تعداد صندوق قرض‌الحسنه مالیات می‌گیرد که بر همین اساس ما اسامی ۲ هزار و ۶۰۰ موسسه مالی قرض الحسنه که برای آنها پرونده مالیاتی وجود دارد، به بانک مرکزی معرفی کرده‌ایم.


معاون وزیر اقتصاد همچنین از مقطوع کردن مشاغل خرد خبر داد و گفت: طبق اصلاحیه قانون امور مالیاتی مشاغل خرد باید مالیات مقطوع بپردازند در حالی که از سال ۹۵ و ۹۶ که مودیان باید اظهارنامه‌های خود را ارائه دهند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مودی مشاغل خرد را برای پرداخت مالیات مقطوع معرفی خواهیم کرد.


وی با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه به دنبال ایجاد دیوار بی‌اعتمادی میان خود و اصناف نیستیم، افزود: در اصلاحیه قانون، پایه طبقات را بالاتر بردیم و نرخ را هم از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد رساندیم.


عسگری از اخذ اظهارنامه مشاغل از خردادماه و باقی مودیان از تیرماه خبر داد و عنوان کرد: تشخیص علی‌الراس هم برداشته شده و مبنای کار رسیدگی است.


وی با اشاره بر برون سپاری مالیات یک میلیون و ۷۰۰ هزار مودی که برای پرداخت مالیات سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان مراجعه می‌کردند خاطر نشان کرد: ما به تعداد تمام دفاتر پست و پیشخوان و کافی‌نت‌ها ادارات خود را گسترش دادیم تا مالیات‌ها پرداخت شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی عسگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته