دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 16:54

مقام فلسطینی: اسامی آمریکایی‌های حامی مالی شهرک‌سازی اسرائیل را در اختیار داریم

رئیس کمیته استحکام بنا و شهر‌سازی فلسطین امروز سه‌شنبه گفت که این کمیته فهرست کاملی از نهادهای آمریکایی حامی شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی را در اختیار دارد.
کد خبر : 54642

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از پایگاه خبری «آناتولی»، «ولید عساف» رئیس کمیته استحکام بنا و شهر‌سازی فلسطین گفت: برخی موسسه‌های آمریکایی، حمایت‌های مالی خود را برای ادامه روند شهرک‌سازی در کرانه باختری به‌ویژه در زمینه زیربنایی اختصاص می‌دهند تا به گسترش مناطق یهودی‌نشین کمک کنند.


وی افزود: دولت آمریکا اطلاعات کاملی از فعالیت‌های موسسات آمریکایی دارد و جزئیات کاملی از میزان بودجه‌ها و موارد مصرفی آن در فلسطین به مقام‌های ذی‌ربط ارائه می‌شود.


این در حالی است که روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» امروز سه‌شنبه نوشت: این حمایت‌ها از سوی سازمان‌های خیریه آمریکایی انجام می‌شود. این سازمان‌ها در پنج سال گذشته حدود یک میلیارد شِکِل (258 میلیون دلار) به شهرک‌ها تحویل داده‌اند.


به‌‌نوشته این روزنامه، حدود 50 سازمان خیریه آمریکایی از شهرک‌سازی در اراضی اشغالی حمایت می‌کنند و به اعتبار اینکه این سازمان‌ها خیریه‌اند، درآمدهای آنها معاف از مالیات است.


این روزنامه اسرائیلی نوشت: آمریکا با وجود اعلام مخالفت مداوم با شهرک‌سازی در کرانه باختری، در 42 سال گذشته غیر مستقیم از این طرح حمایت مالی کرده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته