دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 16:55

رئیس واحد دره‌شهر: دانشجویان با کسب موفقیت‌های علمی جهانی خاری بر چشم دشمنان باشند

رئیس واحد دره‌شهر اظهار کرد: اکنون همه دانشجویان باید با الهام از این شهدا راه دینداری، آزادگی و استکبار ستیزی را بپیمایند و با ایمان راسخ، فراگیری دانش و کسب موفقیت‌های علمی جهانی خاری بر چشم دشمنان باشند.
کد خبر : 54639

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد علی کرمی در مراسم روز دانشجو که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه دره‌شهر، فرماندار، مسئولان محلی، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد دره شهر در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ و تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان گفت: این سه دانشجو (شهید آذر شریعت رضوی، شهید احمد قندچی و شهید مصطفی بزرگ‌نیا) با نثار خون خود و دفاع از اعتقادشان، استکبار ستیزی و پاسداشت از ارزش‌ها را جاودانه کردند.


رئیس واحد دره شهر افزود: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در هر گوشه و برهه از تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات ملت ایران نقش دانشجویان کمرنگ بوده است بلکه جایگاه ویژه دانشجوی مبارز و مومن ما همیشه در میان ملت عزیزمان مشهود است و روز ۱۶ آذر هم یکی از روزهای تاثیرگذار حیات ملت ایرا ن است که باعث رشد نهضت عظیم ملی و اسلامی انقلاب و پویایی بیشتر دانش شد.


کرمی: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد مراکز دانشگاهی حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور گامی بزرگ در همگانی کردن آموزش عالی و توزیع عادلانه آموزش عالی برداشته است. در بسیاری از شهرهای ایران این دانشگاه آزاد اسلامی بوده که با تاسیس واحد دانشگاهی برای اولین بار آموزش عالی را در آن شهر راه‌اندازی کرده و پرچمدار توسعه آموزش عالی است

وی خاطرنشان کرد: مقایسه اجمالی آمار دانشجویان قبل و بعد از انقلاب این رشد کمی و کیفی را به وفور نشان می‌دهد بطوریکه قبل از انقلاب تعداد دانشجویان دانشگاه‌های سراسر ایران به ۱۰۰ هزار نفر نمی‌رسید اما امروز بالغ بر ۴میلیون نفر بعنوان دانشجو در دانشگاه‌های ما به درس و تحصیل اشتغال دارند که در این بین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان سهم بسزایی در تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد این مرز و بوم داشته است.


کرمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد مراکز دانشگاهی حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور گامی بزرگ در همگانی کردن آموزش عالی و توزیع عادلانه آموزش عالی برداشته است. در بسیاری از شهرهای ایران این دانشگاه آزاد اسلامی بوده که با تاسیس واحد دانشگاهی برای اولین بار آموزش عالی را در آن شهر راه اندازی کرده است و پرچمدار توسعه آموزش عالی است.


وی افزود: حال نیز با مدیریت مدبرانه مدیر دلسوز و آگاه دانشگاه دکتر میرزاده این دانشگاه گام در مسیر گسترش تحصیلات تکمیلی و توسعه پژوهش‌های دانش‌بنیان نهاده است، خلاف اخلاق اسلامی است که عده‌ای کوتاه نگر بخواهند با سخنان نسنجیده خود و نادیده گرفتن خدمات متنوع و متعدد این دانشگاه خدشه‌ای به تاریخ پر ثمر آن وارد کنند.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه دره شهر نیز با تبریک روز دانشجو گفت: دانشجویان باید با تمام وجود از فرصت پیش آمده و علم استادان دانشگاه را استفاده کنند.


حجت‌الاسلام قنبر بیگی با محترم شمردن مقام استاد در نزد انبیا، اظهار کرد: اگر در دانشگاه برای استاد احترام قائل نباشیم باید انتظار داشته باشیم که روزی شاگردان و دوستانمان به ما بی‌احترامی کنند. اجتناب از هوای نفس، تبعیت از حق، تقوا، خویشتن داری، و پرهیز از گناه از ثمرات علم بوده است.


امام جمعه دره شهر تصریح کرد: ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار و شهادت در این راه در راستای علم و مسیر حق بوده است.


فرماندار دره شهر نیز با تبریک روز دانشجو با توجه به شهادت سه تن از دانشجویان در۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به نقش دانشجویان در استکبار‌ستیزی پرداخت.


گراوند با توجه به اینکه شهادت این سه نفر مقدمه‌ای برای بیدارگری و حق طلبی ملت ایران در انقلاب بزرگ آن شد افزود: این سه دانشجو نامشان را در تاریخ نشاندند تا هر سال۱۶ آذر را با افتخار به نامشان، فهمشان و پای فشاری آنها بر اعتقادشان پاس داریم و از این ثبات عقیده و مقاومت در ایمانشان درس آزادگی، حق طلبی و مبارزه با ظلم و کفر و استکبار را بیاموزیم.


پس از پخش نماهنگ تصویری و اجرای برنامه‌های متنوع توسط دانشجویان واحد دره شهر در پایان به دانشجویان بر‌تر اول تا سوم در رشته‌های تحصیلی مختلف، برترینهای قرآنی و ورزشی لوح تقدیر وجوایزی اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته