دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1399 - 08:52
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتگو با آنا:

در شهرهای وضعیت قرمز باید امتحانات به صورت مجازی برگزار شود/ امتحانات دی ماه پایه نهم و دوازدهم حضوری نیست

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می‌گوید، در شهرهایی با وضعیت قرمز باید امتحانات به صورت مجازی برگزار شود .
کد خبر : 546358
WhatsApp Image 2020-09-06 at 12.22.03.jpeg

خسرو ساکی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعى خبرگزارى آنا، در خصوص اخبار منتشرشده مربوط به نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم گفت: اخبار منتشرشده درباره برگزاری امتحانات نهایی این دو پایه تحصیلی به صورت حضوری، مربوط به دی ماه سال جاری نیست و قرار بر این شده تا آزمون‌های نهم و دوازدهم در خرداد ماه سال آینده، به صورت حضوری برگزار شود.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: نحوه برگزاری امتحانات نوبت اول (دی ماه) بر عهده مراکز آموزشی است و تنها برای آن دسته از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که به هر دلیل نتوانسته‌اند در شهریور ماه از برخی دروس خود نمره قبولی کسب کنند، در دی‌ماه پیش رو امتحان نهایی، برگزار می‌شود.


وى ضمن تأکید بر اینکه هر مدرسه بنابر صلاح‌دید خود امتحانات را برگزار می‌کند، تصریح کرد: مدیران مدارس برای پایه‌های داخلی این اختیار را دارند که بنا بر اقتضای محیط آموزشی خود، نوع برگزاری امتحانات دوره اول را تعیین کنند.


ساکی در خصوص دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه برگزاری امتحانات دی‌ماه، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش روند برگزاری امتحانات دوره اول را با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ کرده است.


وی در واکنش به اینکه امکان برگزاری امتحان به صورت مجازی فراهم شده است؟ اظهار کرد: در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند و مدارس در آنها تعطیل است، باید امتحانات به صورت مجازی و بر بستر سامانه‌ برخط «شاد» برگزار شود.


ساكى در پاسخ به این پرسش که سامانه همگام برای کدام بخش از امور آموزشی ایجاد شده است؟ خاطرنشان کرد: برای برگزاری امتحانات تنها سامانه شاد مورد تأیید آموزش و پرورش است، البته برخی از سامانه‌های بومی نیز در صورت تأیید مراکز مختلف آموزش و پرورش این امکان را دارند که امتحانات دوره اول سال تحصیلی سال جاری را برگزار کنند، اما همچنان تأکید و توصیه آموزش و پرورش بر استفاده از سامانه شاد است.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پایان و در مواجهه با این سؤال که آیا مدارس اجازه دارند در صورت از برخی پیام رسان‌ها و سامانه‌های غیر بومی برای برگزاری امتحانات پیش رو استفاده کنند؟ بیان كرد: امکان استفاده از پیام‌رسان‌ها و سامانه‌های غیر بومی برای برگزاری امتحانات وجود ندارد.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته