دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1399 - 18:16
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان:

دانشجویان در 16 آذر استقلال و آزادی را فریاد زدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان عنوان کرد: دانشجویان در 16 آذر استقلال و آزادی را فریاد زدند و از گرانمایه‌ترین سرمایه‌ خود در راه وطن گذشتند.
کد خبر : 546313
DSCN9145.JPG

سیدحسن حجازی به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دهاقان اظهار کرد که دانشجویان و دانشگاهیان از آغاز قیام انقلاب اسلامی تا پیروزی آن همواره در کنار مردم حضور داشته‌اند.


وی اضافه کرد:  پس از رفتار عجیب دولت شاه با دانشجویان و شهادت سه نفر از آنان به دست نیروهای رژیم، بسیاری از جوانان دانشگاهی به رسالت خود در برابر انقلاب عمل کردند و تا پیروزی سال 1357 انقلاب از پای ننشستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان عنوان کرد: دانشجویان استقلال و آزادی را فریاد زدند و از گرانمایه‌ترین سرمایه‌های خود در راه وطن گذشتند و با خلق حماسه‌ای ماندگار، 16 آذر را یادآور غیرت و حمیت جوانان ایرانی کردند.


حجازی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، بازهم این دانشجویان و جوانان انقلابی بودند که در جبهه‌های نبرد حضور یافتند و دفاع از ایران اسلامی را نیز به کارنامه افتخارات خود اضافه کردند.


دانشجویان باید بیش از پیش به علم اهمیت بدهند


وی تبیین کرد: دانشجویانی با شایستگی، سنگرها و دفاع از کیان کشورمان را به حضور در کلاس و دانشگاه ترجیح دادند و همانند نیروهای نظامی شجاعت و فداکاری در جنگ را رقم زدند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان خاطرنشان کرد: امروز نیز مانند دهه‌های گذشته به وجود دانشجویان فهیم، شایسته و با بصیرت نیازمندیم، دانشجویانی که دارای قدرت تحلیل سیاسی بالایی باشند و منافع کشورمان را به خوبی درک کنند.


حجازی با بیان اینکه دانشجویان باید بیش از پیش به علم اهمیت بدهند و در تراز ایران و انقلاب باشند، متذکر شد: طالبان علم با الگو قراردادن آرمان‌های اسلامی و ملی خویش دانش‌پژوهی، تلاش و نوآوری علمی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی و ایرانیان به ارمغان خواهند آورد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته