دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1399 - 15:49

7 رشته پردرآمد بدون نیاز به ثبت نام کنکور

همان طور كه می دانید در کشور های مختلف با توجه به محدوده جغرافیایی و نیاز هر جامعه، بازار کار متفاوت است كه در همین راستا اسامی و اطلاعاتی راجع به پولسازترین رشته های ایران كه افراد می توانند بدون نیاز به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور سراسری‏، به تحصیل در آن رشته ها بپردازند در ادامه ذكر كرده ایم.
کد خبر : 546274
image_d25b8ec7bf1f7c624a5b526f8f44b3a30930dbf4.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، كنكور سراسری یكی از آزمون های سخت و چالش برانگیزیست كه هر ساله توسط مجری برگزار كننده آن یعنی سازمان سنجش آموزش كشور برگزار می شود. به دلیل تعداد بالای شركت كنندگان و رقابت زیاد، قبولی در رشته های پولساز و پرطرفدار از طریق این آزمون سراسری مشكل است اما آیا تحصیل در رشته های پر درآمد تنها با انجام فرآیند مراحل ثبت نام کنکور و شرکت در آزمون امكان پذیر می باشد؟


همان طور كه می دانید در کشور های مختلف با توجه به محدوده جغرافیایی و نیاز هر جامعه، بازار کار متفاوت است كه در همین راستا اسامی و اطلاعاتی راجع به پولسازترین رشته های ایران كه افراد می توانند بدون نیاز به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور سراسری‏، به تحصیل در آن رشته ها بپردازند در ادامه ذكر كرده ایم


ملاك پذیرش دانشجویان در رشته های بدون كنكور دانشگاه های سراسری و آزاد، سوابق تحصیلی افراد می باشد.


"برای مشاهده تمامی رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک کنید"


 


7 رشته پردرآمد بدون نیاز به ثبت نام کنکور


پولدار شدن و تامین ملزومات زندگی شاید مهم‌ترین دلیل افراد جهت تحصیل در دانشگاه باشد و همین انگیزه ای است كه باعث می شود بسیاری از دانش آموزان از چند سال جلوتر خود را برای شركت در ماراتن كنكور اماده سازند اما آیا ثبت نام در كنكور سراسری شرطی لازم برای دانشجو شدن در رشته های پردرآمد دانشگاهی می باشد؟


در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، 85 درصد رشته های تحصیلی به صورت بدون كنكور ارائه می شوند پس در صورتی كه دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد را مطالعه كرده باشید‏، متوجه می شوید كه بسیاری از این واحد های دانشگاهی هر ساله در برخی از رشته های پردرآمد، بدون كنكور اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. در نتیجه افراد می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد یا سراسری، نسبت به تكمیل مراحل نام نویسی و انتخاب كد رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند و در صورت قبولی نهایی، در دانشگاه مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.


مهندسی کامپیوتر
در عصر دیجیتال امروز‏، یكی از رشته های رو به رشد كه هر چه به سوی آینده پیش می رویم نیاز به آن در زندگی روزمره بیشتر احساس می شود، مهندسی كامپیوتر است. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، مشاهده می كنید كه تمام افراد جامعه همواره با گوشی همراه هوشمند خود و با استفاده از اینترنت از خدمات وبسایت ها، اپلیکیشن ها، نرم افزارهای مختلف آموزشی و اجتماعی به صورت آنلاین بهره مند می شوند و بسیاری از نیار خود را از همین طریق برطرف می نمایند. از این رو، فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بسیاری از شركت ها به عنوان برنامه نویس یا سایر شغل های مرتبط فعالیت داشته باشند و با درآمد بالا به‌ راحتی جذب بازار کار شوند.


مجموعه مدیریت


 



یكی دیگر از رشته های پولساز كه می توان بدون كنكور در آن مشغول به تحصیل شد، مجموعه مدیریت می باشد. رشته های این مجموعه از بازار کار خوبی برخوردار هستند چرا كه وجود فردی كه دارای مهارت در زمینه كارآفرینی‏، تجارت‏، مدیریت و بازاریابی می باشد، در تمام سازمان ها و شركت ها لازم بوده و باعث پیشرفت صنعت مورد نظر می شود.همچنین فارغ التحصیلان این رشته به دلیل داشتن اطلاعات در زمینه روابط انسانی و نیز چگونگی مدیریت امور مالی و اقتصادی می‌توانند به عنوان مدیرانی پرتوان در شركت های مختلف مشغول به كار شوند.


حسابداری


یكی دیگر از رشته های پردرآمد در کشورمان رشته حسابداری است.برای ورود به بازار کار در این رشته محبوب کافی است وارد دانشگاه شوید تا ببینید که از همان ترم های ابتدایی می توانید در شرکت های بزرگ و کوچک مشغول بکار شوید. ورود زود هنگام به بازار کار یکی از ویژگی های مثبت رشته حسابداری به شمار می آید که این رشته را از سایر رشته های تحصیلی متمایز می سازد.اگر کسب درآمد از همان ترم های ابتدایی دانشگاه برایتان اهمیت دارد رشته حسابداری میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد ، ضمن اینکه بازار کار برای حسابداران باتجریه و متخصص نیز بسیار مناسب است و درآمد بالایی خواهد داشت.


مهندسی پزشكی
 



 


مهندسی پزشكی تركیبی است از رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیك كه جهت رفع یكی از مهم ترین نیاز های هر جامعه یعنی رفع مشكلات جسمانی و پزشكی افراد، روز به روز در حال توسعه بوده و همواره شاهد تربیت نیروی متخصص در این زمینه می باشیم. فارغ التحصیلان این رشته می توانند با اختراع تجهیزات و ابزارآلات علمی و حیاتی، مشكلات فیزیكی مختلف را تشخیص دهند و با تركیب تحلیل های آماری و عیب یابی درست در عملكرد انسان ها، درآمد خوبی را كسب نمایند.


مهندسی برق
 


یكی دیگر از شغل های موردنیاز و پولساز كشور كه مربوط به گروه تحصیلی ریاضی و فیزیك می شود، مهندسی برق می باشد. تمامی دستگاه های الكترونیكی دنیا، از كوچكترین آن ها گرفته تا بزرگترین سیستم های برقی بایستی زیر نظر مهندسین برق تنظیم، اصلاح و تعمیر شوند و همین باعث ایجاد تقاضای بالای فارغ التحصیلین این رشته در كارخانه ها، شركت ها و در كل، صنعت های مختلف می گردد. فراموش نكنید كه در این شغل نوع پروژه و گستردگی آن در كنار تخصص و مهارت فرد، تعیین كننده میزان درآمد است


حقوق
 


یكی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی گروه انسانی، رشته حقوق است كه محصلین این رشته همواره با ایجاد عدالت و استفاده از قدرت استدلال خود می توانند مشكلات دیگران را رفع نمایند. همچنین امكان تاسیس دفتر برای حقوقدان ها از طریق دریافت پروانه وكالت امكان پذیر است. لازم به ذكر است كه تنها دارندگان مدرك كارشناسی حقوق می توانند در آزمون های حقوقی مختلف شركت نمایند و پس از كسب درجات علمی، با كسب سابقه و تخصص در حرفه خود، درآمد خوبی را كسب نمایند كه البته بیشترین درآمد مربوط به حوزه های وكالت ملكی و طلاق می گردد.


روانشناسی
 


رشته روانشناسی علم مطالعه رفتار و فعالیت های ذهنی افراد است كه با تحلیل بعد درونی انسان یكی از شغل های پرنیاز جامعه تلقی می شود. محصلان این رشته می توانند با ادامه تحصیل موفق به تاسیس مطب یا مراكز توان بخشی شوند و درآمد بسیار خوبی را در حوزه فعالیت خود كسب نمایند. همچنین امكان فعالیت در مراكز بهزیستی، مهدكودك ها، بیمارستان ها و آموزش و پرورش برای این دسته از افراد فراهم می باشد. البته لازم به ذكر است كه رشته روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی را به همراه دارد و همین باعث كسب سود چندانی از این شغل نمی شود اما در کار تیمی یا به عبارتی فعالیت در كلینیك، میزان درامد افراد افزایش پیدا می كند و سود بیشتری به آن ها اختصاص می یابد.


 


در اخر بایستی بگوییم كه علاوه بر تحصیلات و انتخاب رشته ای پولساز، مهارت و خلاقیت فرد نیز تاثیر بسزایی در میزان درآمد وی دارد. در نتیجه با توجه به علاقه، استعداد و تیپ شخصیتی خود، رشته ای را برگزینید كه بتوانید بیشترین استفاده را از توانایی خود در جهت بالارفتن درامد شغلی ببرید.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته