دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 16:43

بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

مراسم گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو با حضور گسترده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.
کد خبر : 54618

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دراین مراسم که صبح امروز به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده فنی و با حضور دانشجویان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان طی سخنانی به بازخوانی حادثه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ پرداخت.


کهساری با طرح سوالی با این مظمون که چه شد ۱۶ آذر به وجود آمد؟ به تبیین نقش رژیم ستمشاهی و دولت آمریکا درایجاد این حادثه و عوامل موثر در این اتفاق پرداخت.


او در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه «روز دانشجو، روز بازخوانی شخصیت و جایگاه دانشجوست» گفت: «برنامه‌های ۱۶ آذر باید به گونه‌ای باشد که دشمن را هراسان کند و استکبار را زیرسوال ببرد، نه اینکه موجب خوشحالی او شود.»


کهساری با توجه به حدیث پیام اکرم (ص)، ویژگی‌های مومن را برشمرد و گفت «مومن باید چهار ویژگی داشته باشد که از الزامات یک دانشجوی انقلابی نیز است: اول مرکب راهوار که کنایه از عقل سلیم دارد و او را به هدف، رهنمون می‌کند و قدرت تصمیم گیری صحیح می‌دهد. دوم خانه وسیع که‌‌ همان صبر و استقامت است و در مسیر رسیدن به هدف برای فائق آمدن برسختی‌ها لازم است. سوم لباس زیبا که اشاره به حیا و حرمت‌شناسی انسان دارد و بر همین اساس درخانواده، دراجتماع و در هرمکانی، حریم یکدیگر را شناختن و اعتقادات را زیرسوال نبردن از ویژگی‌های مومن است. چهارم چراغ خانه، که‌‌ همان علم و دانش است که نیاز واقعی زندگی امروز انسان است.»




معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان نیز در ابتدای این مراسم با تبریک روز دانشجو، از همه دانشجویان برای مشارکت در فعالسازی تشکل‌های سیاسی و اسلامی و پویایی و نشاط در عرصه فعالیت‌های قانونی و دارای مجوز دعوت به عمل آورد.


پخش کلیپ، برگزاری مسابقات حضوری و قرعه کشی و اهداء جوایز درمیان استقبال پرشور دانشجویان از بخش‌های دیگر این مراسم بود.


همچنین برگزاری جلسه گفتمان دینی در خوابگاه خواهران با حضور گسترده دانشجویان، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از دانشجویان در سطح دانشگاه با همکاری بسیج دانشجویی از دیگر برنامه‌های گرامی داشت روز دانشجو در واحد سمنان بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته