دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1399 - 10:38

انگلیس خانواده دیپلمات‌ها را از منطقه خارج می‌کند

یک روزنامه لبنانی از تصمیم انگلیس برای خارج کردن خانواده سفرای خود از برخی کشورهای منطقه و پایان پیش از موعد مأموریت سفیر انگلیس در لبنان به خاطر تحولات اخیر خبر داد.
کد خبر : 546122
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه لبنانی «الجمهوریه» نوشت، همزمان با سفر «جیمز کلیفرلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و آفریقا، مراجع دیپلماتیک انگلیسی فاش کردند که به دلیل تنش کنونی میان تهران، واشنگتن و تل‌‎آویو، لندن قصد خارج کردن خانواده‌های دیپلمات‌های خود از کشورهای منطقه‌ را دارد.


در ادامه این گزارش آمده، این تصمیم قبل از سفر کلیفرلی به لبنان گرفته شده است. «کریس رامبلینگ» سفیر انگلیس در لبنان هم که خانواده وی مشمول تصمیم مذکور می‎شود تقاضای پیش از موعد مأموریت خود در لبنان را کرده و گفته، باید در کنار خانواده‌اش باشد که با این درخواست موافقت شده است.


 بر اساس گزارش روزنامه مذکور، تعدادی از مراجع سیاسی و دیپلماتیک لبنانی از این تصمیم انگلیس ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا میان لبنان و واشنگتن روابط متمایزی وجود دارد و تقریبا انگلیس اولین کشوری است که از واکنش‌های آمریکا در قبال اتفاقات در جهان را رصد می‌کند.


در همین ارتباط، الجمهوریه در گزارش دیگری نوشت، عده‌ای برای اقدامات تروریستی و انجام ترور در لبنان آماده می‎شوند و سطح هشدارهای امنیتی در این کشور بالا رفته است.


این روزنامه به نقل از منبعی امنیتی گزارش کرد، وضعیت در نهایت حساسیت است و لبنان همچنان در معرض توفان تروریستی است؛ اطلاعاتی مبنی بر آماده شدن برخی هسته‌های تروریستی برای بر هم زدن ثبات لبنان و به راه انداختن آشوب در دست است و دستگاه‌های امنیتی در آماده‌ باش کامل هستند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس دیپلمات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته