دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امام جمعه زاهدان: ظاهر دانشجویان نباید مروج فرهنگ وارداتی غرب باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در مسجد جامع این شهر گفت: دانشجویان باید علاوه بر توجه به درس، توجه به معنویت، ظاهرشان نیز نماد دینی و اسلامی داشته باشد.
کد خبر : 54597

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، اظهار کرد: دانشجویان باید علاوه بر توجه به درس، توجه به معنویت، ظاهرشان نیز نماد دینی و اسلامی داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشجو امید امروز و کارگزار فردای کشور است، افزود: روز دانشجو جنبش دانشجویی طلیعه جداگانه و مستقلی است و با دیگر طلیعه‎های قبل از انقلاب متفاوت بوده و بسیار مهم و ارزشمند است.


وی ادامه داد: امروز از جامعه دانشجویی انتظار داریم عزیزان دانشجو هم در عرضه معنویت، علم، اخلاق در پوشش و نمایش و کنش و همه چیز بتوانند فرهنگ ملی و دینی را به نمایش بگذارند.


امام جمعه زاهدان بیان کرد: نباید مروج فرهنگ غلط غرب و بیگانگان باشیم، بلکه فرهنگ بهره‌گیری از علم و دانش را باید از آنها یاد بگیریم و در بین جامعه نهادینه کنیم. ظاهر دانشجویان نباید مروج فرهنگ وارداتی غرب باشد.


سلیمانی: امروز باید سعی کنیم ارتباط با مراکز علمی شان را حفظ کنیم و اما غذای مسموم آنها را و آنچه خودشان سرشان به سنگ خورد در مورد آن که آزادی بی‌حد و اندازه است، به عنوان تحفه به ما تزریق نکنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امروز باید سعی کنیم ارتباط با مراکز علمی شان را حفظ کنیم و اما غذای مسموم آنها را و آنچه خودشان سرشان به سنگ خورد در مورد آن که آزادی بی‌حد و اندازه است، به عنوان تحفه به ما تزریق نکنند.


در بخش دیگری از این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تبریک روز دانشجو گفت: روز دانشجو یادآور روحیه ضداستبدادی، استکبارستیزی و عدالت‎خواهی دانشجویان پویا و توانمند کشور است.


امین رضا کمالیان با بیان اینکه باید در دانشگاه محیطی فراهم شود که دانشجو آگاهانه در مسیر انقلاب گام بردارد، عنوان کرد: وظیفه دانشگاه فراهم آوردن بستر مناسب برای ارتقای سطح آگاهی دانشجویان است تا دانشجویان آگاهانه در مسیر مبارزه با اسکتبار گام بردارند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با ارائه گزارش از فعالیت‎های انجام شده توسط واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان در روز دانشجو بیان کرد: در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان جلسات و برنامه‎های متنوعی در خصوص روز دانشجو برگزار شده است که بازدیدهای دانشجویی، شب شعر، دیدار روسای واحدها با دانشجویان و برگزاری نمایشگاه در خصوص فعالیت‎های دانشجویی از جمله این برنامه‎ها است.


کمالیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اکنون بیش از یک سوم بار آموزش عالی و بیش از 40 درصد فعالیت‎های پژوهشی استان را استان را به دوش می کشد.


این مسئول افزود: دانشگاه مسئول رسیدن به قلل رفیع تعالی و پیشرفت هر جامعه است و در راستای رسیدن به این هدف باید شرایط رشد و ارتقاء دانشجویان را در حوزه‎های مختلف فراهم آورد


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با کسب رتبه‎های برتر در عرصه‎های علمی، فرهنگی و ورزشی توسط دانشجویان نشان داده است که نقش این مجموعه عظیم دانشگاهی در تعالی منطقه بی‎بدیل است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب