دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 11:39

پاسخ یک مقام وزارت جوانان درباره افزایش آمار ازدواج سفید

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ازدواج سفید را تهدیدی برای بنیان خانواده دانست و گفت: آمار و اطلاعاتی در خصوص تعداد ازدواج‌های سفید کشور در دست نیست.
کد خبر : 5459

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهمن بهمنی در نشست خبری صبح امروز در خصوص گسترش تعبیر ازدواج سفید در جامعه و رسانه‌ها گفت: ازدواج سفید در اصل ازدواج نیست و نام نادرست و تعبیر اشتباهی از یک هم‌خانگی و رابطه است زیرا ازدواج قراردادی متعهدانه میان دو جنس متفاوت است در حالی که در این عمل ازدواج و تعهدی صورت نمی‌گیرد.


مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آمار و اطلاعاتی در خصوص تعداد ازدواج‌های سفید در کشور در دست نیست و ازدواج سفید به عنوان یکی از تهدیدهای خانواده و ازدواج محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه خانواده بسیار مظلوم و مغفول واقع شده و بحران‌هایی مانند هویت، اعتیاد و نگرش شغلی ناکارآمد همه ریشه در خانواده دارد، افزود: خانواده واحد فعالیت و برنامه‌ریزی است و باید از طریق اعضای خانواده برای بهتر شدن و دوام آن تلاش کنیم. خانواده موضوعی فراجناحی و فراگروهی است البته دو جناح در این زمینه تعارض خاصی ندارند.


بهمنی یادآور شد: درحال حاضر خانواده از جهات مختلف بسیار تهدید می‌شود. مکانیزم تشکیل خانواده، ازدواج است. امیدواریم جامعه و جوانان بیش از پیش متوجه اهمیت خانواده شوند. ما حق داریم خانواده خوبی داشته باشیم اما به این حق خود توجه نداریم.


جزئیات جشنواره ازدواج


مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جشنواره ازدواج در دهم اسفند سال جاری در سالن همایش‌های صنعت نفت و با مشارکت ۱۶ وزارت خانه و نهاد و با حضور وزرا و معاونت امور زنان برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در جهت فرهنگ‌سازی و در زمینه ترویج ازدواج سالم و شکل‌گیری خانواده پایدار برگزار می‌شود.


وی افزود: در ۱۴ محور برای این جشنواره فراخوان اعلام کرده‌ایم که آثار علاقمندان در ۱۲ محور به دبیرخانه ارسال شد، همچنین این جشنواره در محورهایی مانند فیلم، موسیقی، نمایشنامه، خبرگزاری‌ها و کتاب، جشنواره ازدواج برگزار می‌شود و باید توجه داشت که تا چه اندازه محتوای این رسانه‌ها مروج اصول و مولفه‌های تشکیل ازدواج و پایداری خانواده است.


بهمنی با بیان اینکه مکانیزم انتقال فرهنگ بر عهده خانواده است، افزود: امیدواریم جامعه و جوانان بیش از پیش متوجه اهمیت خانواده شوند و حق داریم خانواده خوبی داشته باشیم اما به این حق خود توجه نمی‌کنیم.


وی بیشترین آثار ارسال شده به جشنواره ازدواج در قالب کتاب دانست و گفت: تاکنون ۵۰۰ جلد کتاب به دست ما رسیده اما متاسفانه در غربالگری اولیه حدود ۴۰۰ کتاب فاقد استاندارد اولیه و لازم بودند همچنین به لحاظ محتوایی، برخی از آنان با آموزه‌های اسلامی و عرف همخوانی نداشته و پنج داور صاحبنظر، به داوری و رتبه بندی کتاب‌های باقیمانده پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته