دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوری در گفتگو با آنا:

قوانین در راستای موفقیت پرسپولیس رعایت می‌شود/ عدالت حلقه گمشده فوتبال ایران است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: قوانین باید برای همه تیم‌ها یکسان رعایت شود اما در راستایی موفقیت پرسپولیس اجرایی می‌شود.
کد خبر : 545878
)0 - Copy (6).jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، لغو دیدار پرسپولیس با نساجی مازندران در هفته پنجم رقابت‌های بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال باعث شده تا صدای اعتراض  مدیران، مربیان، پیشکسوتان و بازیکنان تیم‌های مختلف شنیده شود. دلیل لغو این دیدار از سوی سازمان لیگ به خاطر جلوگیری از احتمال ابتلای بازیکنان پرسپولیس به ویروس کرونا بود.


محمد نوری در خصوص لغو دیدار پرسپولیس با نساجی مازندران و اینکه برخی پیشکسوتان پرسپولیس عنوان کرده‌اند نباید حمایت از این تیم در حد شعار باقی بماند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: من معتقدم لغو بازی پرسپولیس قابل توجیه نیست. چطور پیش از این بازی‌های لیگ برتر در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر برگزار می‌شده است. اینکه پرسپولیس می‌خواسته به شهرستان برود و بازگردد هم اتفاقی نیست که پیش از این رخ نداده باشد. در تمام دنیا تیم‌ها چند روز مانده به بازی‌های بین‌المللی، رقابت‌های داخلی را برگزار می‌کنند. به نظرم به نفع پرسپولیس و به سود این تیم، تبعیض صورت گرفته است و به چشم بهتری که متمایز با سایر تیم‌هاست به سرخ‌پوشان نگاه می‌شود.


وی ادامه داد: همه تیم‌ها از لغو بازی پرسپولیس ناراضی هستند چرا که تقویم مسابقات به‌هم خورده و اصلاً صحیح نیست. پیشکسوتان این تیم یا هر عزیزی که به نوعی به پرسپولیس وابسته است باید بداند که بسیاری از کسانی که طرفدار سرخ‍‌پوشان نیستند هم دوست دارند تا نماینده ایران طلسم سال‌ها قهرمان نشدن نمایندگان کشورمان را در آسیا بشکند ولی به این شرط که منافع تیم‌های دیگر که در رقابتی سالم با این تیم هستند، آسیب نبیند.


پیشکسوت تیم استقلال بیان کرد: اینکه پرسپولیس می‌خواهد به قرنطینه برود خواسته محترمی است ولی شرایط 15 تیم دیگر حاضر در لیگ برتر هم لحاظ شود. من معتقدم به تیم‌های دیگر ظلم شده و عدالت در لیگ برتر رعایت نشده است. قطعاً پروتکل‌ها و شرایط امنیتی در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر فراهم و تیم فوتبال این باشگاه نیز آماده انجام بازی بوده است. سازمان لیگ وقتی دید  نساجی راضی به تغییر میزبانی نیست و فقط در خانه‌اش مسابقه می‌دهد کرد بازی را لغو کرد در شرایطی که این تیم قائم‌شهری نتایج خوبی گرفته بود و در شرایط مناسبی قرار داشت.


وی افزود: کسی مخالف موفقیت پرسپولیس در آسیا نیست و همه امیدواریم که نماینده کشورمان در آسیا قهرمان شود اما این موضوع نباید باعث شود تا تیم‌های دیگر در لیگ برتر متضرر شوند و رقابت باید عادلانه و جوانمردانه باشد. وقتی شرایط منصفانه نیست مسلماً دیگر تیم‌ها دلخور می‌شوند و نسبت به این موضوع اعتراض می‌کنند. ای کاش بازی برگزار شود کما اینکه قطعاً چنین اتفاقی نمی‌افتد و همواره تصمیماتی گرفته شده که به سود پرسپولیس بوده است.


نوری با اشاره به اینکه شرایط ذوب‌آهن بسیار حادتر از پرسپولیس است ولی بازی این تیم هنوز لغو نشده، عنوان کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که 7 بازیکن ذوب‌آهن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و حداقل همین تعداد نفر هم به دلیل ارتباط با این نفرات آلوده به بیماری، مشکوک به ویروس کرونا هستند. در چنین شرایطی نباید سلامتی اعضای ذوب‌آهن که یکی از تیم‌های لیگ برتری است به خطر نیفتد؟ مسلماً این تیم هم آسیب می‌بیند و بهتر بود همان‌طور که بازی پرسپولیس لغو شد، بازی این تیم هم لغو شود.


وی ادامه داد: درست است که برای لغو دیدارهای تیم‌های لیگ برتری تعداد بازیکنان مبتلا عدد مشخصی در نظر گرفته شده اما چه بهتر که زودتر در مورد ذوب‌آهن تصمیم‌گیری شود تا این تیم برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند. این را هم در نظر بگیریم که همه تیم‌ها انتظار دارند همان‌طور که قوانین در راستای موفقیت پرسپولیس رعایت می‌شود، در خصوص دیگر تیم‌ها نیز قوانین یکسان رعایت شود. من معتقدم عدالت حلقه گمشده فوتبال ایران است و این موضوع غیرقابل انکار نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته