دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1399 - 10:54
آنا گزارش می‌دهد؛

نگاهی به چگونگی فعالیت دانشگاه‌های تهران در وضعیت نارنجی/ کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

با پایان محدودیت‌های دوهفته‌ای در تهران، این شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، دانشگاه‌ها نیز در این وضعیت به فعالیت مجازی خود ادامه می‌دهند.
کد خبر : 545833
137679_621.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شهر تهران از هفته جاری در وضعیت نارنجی قرار گرفته است و بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت گروه‌های شغلی 3 و 4 در تهران ممنوع است. دانشگاه‌ها جزء مشاغل سطح 4 هستند ولی از آنجا که برنامه‌های آموزشی دانشجویان به‌صورت مجازی دنبال می‌شود بنابراین تعطیلی دانشگاه‌ها به‌صورت فیزیکی است و آموزش‌های مجازی در جریان است.


در این میان کلاس‌های عملی برگزار نمی‌شود؛ اما دانشگاه‌هایی که توانسته‌اند برخی از دروس آزمایشگاهی را به‌صورت مجازی تدوین کنند امکان برگزاری کلاس را دارند.


ادامه دفاع از پایان‌نامه‌ها


دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌ها نیز به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد و در همه دانشگاه‌ها امکانات لازم برای امر در نظر گرفته شده است. دانشجویان می‌توانند با گذراندن مراحل قانونی از پایان‌نامه و رساله خود دفاع کنند.


اکثر دانشگاه‌ها نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند در دانشگاه‌ها حاضر شوند تا پروژه‌های تحقیقاتی خود را به پایان برسانند. البته لازم است که پروتکل‌های بهداشتی در زمان حضور دانشجویان رعایت شوند.


کارمندان دانشگاه‌ها نیز در مناطق نارنجی حداکثر تا 50 درصد در دانشگاه‌ها حاضر می‌شوند. البته تأکید حضور برای کارکنانی است که مسئولیت پشتیبانی آموزش مجازی را بر عهده دارند.


وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت نارنجی


در دانشگاه آزاد اسلامی نیز کلاس‌های مجازی برگزار می‌شود. کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی که نیاز به فعالیت حضوری دارد، برگزار نمی‌شود.


بر اساس بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی حضور کارکنان در وضعیت نارنجی شهر تهران به‌صورت 50 درصدی است.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش مجازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته