دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1399 - 20:04

تمدید معافیت تحصیلی در شرایط کرونا چگونه است؟ + شرایط تمدید

در این مطلب به سوالات پیرامون خدمت سربازی برای مشمولینی که تاریخ کنکور آن ها تغییر کرده است و قبل از تاریخ کنکور باید به خدمت سربازی بروند، می پردازیم
کد خبر : 545746
1509309418.jpg

تعویق آزمون ها و موکول شدن زمان آن ها بعد از شهریور، سوالات و نگرانی های زیادی برای مشمولین خدمت به وجود آورده است. 


در این مطلب به سوالات پیرامون خدمت سربازی برای مشمولینی که تاریخ کنکور آن ها تغییر کرده است و قبل از تاریخ کنکور باید به خدمت سربازی بروند، می پردازیم پس تا انتهای مطالب با ما باشید:


خدمت نظام وظیفه برای افراد کنکوری در زمان کرونا


اگر شما امسال کنکوری بوده اید و 18 سالتان تمام می شود طبق قانون می توانید تا 20 سالگی معافیت تحصیلی بگیرید.


اگر خردادماه امسال دیپلم می گیرید یک سال وقت دارید تا به خدمت سربازی بروید و تغییر تاریخ کنکور هیچ تغییری در این وضعیت ندارد و شما می توانید در کنکور امسال نیز شرکت کنید.


معافیت تحصیلی


مهلت سربازی به لیسانسه ها در زمان کرونا


اگر دانشجو هستید و در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستید و امسال به دلیل شرایط کرونا کنکور ارشد سا دکتری تان به تاخیر افتاده است، تکلیف معافیت تحصیلی تان چیست؟


در جواب این سوال باید بگوییم که همه چیز به شرایط خودتان بستگی دارد و طبق قانون یک لیسانسه تا 5 سال معافیت تحصیلی دارد حتی اگر دچار مشکل شود مثل شرایط کرونا که هم اکنون پیش آمده است و زمان کنکور تغییر پیدا کرده است. البته دانشگاه اجازه دارد که یک کمیسیون برگزار کند و یک سال زمان آن را برایتان تمدید کند.


شرایط پشت کنکوری ها در زمان کرونا


اگر کنکور سال گذشته قبول نشده اید و امسال قصد دارید بار دیگر در کنکور شرکت کنید اما بخاطر کرونا این شرایط را از دست داده اید نگران نباشید چرا که می توانید یک بار دیگر در کنکور شرکت کنید.


شرایط کنکور کارشماسی و دکتری در زمان کرونا


تاریخ آزمون دکتری در تاریخ 9 اسفند 98 و کنکور کارشناسی ارشد در 28 و 29 فروردین 99 قرار بود برگزار شود اما بعد از شیوع کرونا این تاریخ ها تغییر کردند و آزمون دکتری در تاریخ 26 تیر و کارشناسی ارشد در 2و 3 مرداد برگزار شد.


تمدید تاریخ برگزاری امتحان باعث خوشحالی بسیاری از داوطلبین شد اما دانشجویان پسر را با دردسرهایی مواجه کرد و کسانی که از سال قبل دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال و تاریخ اعزامشان مشخص شده بود باید قبل از کنکور به سربازی بروند.


این مشمولین اگر در کنکور شرکت می کردند و قبول می شدند می توانستند معافیت تحصیلی بگیرند.


معافیت تحصیلی


چاره کار در این مواقع چیست؟


به دلیل تغییر زمان کنکور دکتری و کارشناسی ارشد می توانید تاریخ اعزامتان را تمدید کنید برای تمدید کردن این تاریخ باید درخواست خود را به مراکز نظام وظیفه محل سکونت خود تحویل دهید.


داوطلبان در مواجه با این شرایط راهی جز اعزام به خدمت ندارند؛ اگر چه اعلام شده است در صورتی که قبول شوند می‌توانند شروع به تحصیل کنند، اما باید به چند نکته هم دقت کرد.


اگر قبل از برگزاری آزمون اعزام به خدمت شدید می توانید در مدت آموزشی که یک ماه است برای شرکت در کنکور مرخصی بگیرید که البته این کار آسانی نیست و حتی ممکن است اجازه مرخصی داده نشود.


مشکل دیگر برای دانشجوهای اعزامی، مشکل مطالعه کردن و جمع بندی دروس است. اگردر کنکور شرکت کردید و قبول شدید می توانهید از ایست سربازی استفاده کنید و به دانشگاه برگردید.


چگونگی تمدید معافیت تحصیلی در دوران کرونا


با توجه به شرایط کنونی و تغییر تاریخ کنکور، سازمان وظیفه عمومی تسهیلاتی را با توجه به شیوع کرونا برای مشمولین در نظر گرفته است.


مشمولان فارغ التحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ارشد که برای مقاطع بالا در آزمون کاردانی و کارشناسی ثبت نام کرده اند و برگه آماده به خدمت تا یکم مرداد را دارند با مراجعه به دفاتر الکترونیکی و ارائه برگه تائیدیه اطلاعات ثبت نام در سازمان سنجش می توانند در خواست خود را تا یک ماه تمدید کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته