دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 15:08

توافق هسته‌ای میان چین و روسیه هفته آینده امضا می‌شود

روسیه و چین درباره امضای توافق‌نامه‌ در زمینه انرژی هسته‌ای و هوا- فضا در خلال سفر نخست‌وزیر روسیه به پکن که هفته اینده انجام می‌شود، توافق کردند.
کد خبر : 54573

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به‌نقل از پایگاه خبری «مصری‌الیوم»، «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه قرار است برای حضور در کنفرانس کشورهای عضو «سازمان همکاری‌های شانگهای» که هفته آینده در شهر «چنگ‌چو» برگزار می‌شود، راهی چین شود.


«چنگ گوپینگ» معاون وزیر امور خارجه چین جزئیاتی درباره توافق‌نامه‌هایی که قرار است با «مدودف» در زمینه انرژی هسته‌ای و مسائل مربوط به هوا-فضا امضا شود، ارائه نکرد.


وی افزود: «مدودف» همچنین به پکن و شهر «هانگژو» واقع در شرق چین که در آنجا نشستی درباره اینترنت برگزار می‌شود، سفر خواهد کرد.


چین و روسیه روابط دیپلماتیک، امنیتی و تجاری نزدیکی دارند و معمولا در کنار یکدیگر به‌عنوان اعضای دائم دارای حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل، رای می‌دهند.


نمایندگان کشورهای چین، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان به‌عنوان اعضاء و کشورهای ایران، هند، پاکستان، افغانستان و مغولستان به‌عنوان اعضای ناظر، در این کنفرانس حضور خواهند داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته