دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم وز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان شد

اصلاح هرم نسبت استاد به دانشجو در واحد مشهد/ جذب۱۰۰ استاد برجسته تا سال آینده

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 54562

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ الاسلامی در این مراسم با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، ١۶ آذر را خاطره‌ حماسی شهادت سه تن از دانشجویان مبارز میهن اسلامی و روز استکبار ستیزی خواند و گفت: این روز را باید روزی دانست که با اندیشه آزادی، هویت دفاع از استقلال ملی و استکبار ستیزی و ضد استعماری دانشجویان شکل گرفت.


وی با بیان اینکه دانشجو به عنوان یک انسان فرهیخته باید ندای آزادی سر دهد و مانع از به خواب رفتن جامعه شود، افزود: این نظام را باید دانشجویان حفظ نماید چرا که عده‌ای با تفکرات داعشی و طالبانی نمی‌خواهند اسمی از اسلامیت و جمهوریت وجود داشته باشد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهدی در ادامه در نشست صمیمی و دوستانه به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان و انتظارات آنان پاسخ گفت و با بیان اینکه واحد مشهد واحد جامع و قوی است که اکنون ۷۵ درصد از دانشجویان آن در مقطع کار‌شناسی و ۲۵ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم این نسبت بر عکس شده به طوری که از سال ۱۳۹۳ تا کنون تعداد دانشجویان دکتری از ۱۰ رشته به ۵۰ رشته و در مقطع کار‌شناسی ارشد از ۷۰ به ۲۰۰ رشته افزایش یافته است.


از نداشتن و غیر فعال بودن انجمن علمی برخی از گروه‌های آموزشی انتقاد کرد و گفت: باید تمامی گروههای آموزشی انجمن علمی فعال داشته باشند بطوریکه ما نیزضمن همکاری از برنامه‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم

شیخ الاسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت تشکل‌های اسلامی سیاسی مختلف در دانشگاه اظهار کرد: تمامی تشکل‌هایی که براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای دانشگاه فعالیت می‌کنند، دارای بودجه هستند و از تمامی تشکل‌ها با برگزاری مناظره‌ها در راستای آزادی بیان و اندیشه در دانشگاه حمایت می‌کنیم.


وی ارتباط دانشگاه با صنعت را قوی خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه این ارتباط را بیشتر کرده به طوری که با شرکت ایمیدرو قرارداد همکاری امضا کرده و و با بستن قرارداد سه جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد بر آن است در خصوص حاشیه نشینی مطالعاتی انجام دهد و مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به سمت رفع مشکلات این حوزه سوق دهد.


این مسئول از نداشتن و غیر فعال بودن انجمن علمی برخی از گروه‌های آموزشی انتقاد کرد و گفت: باید تمامی گروههای آموزشی انجمن علمی فعال داشته باشند بطوریکه ما نیزضمن همکاری از برنامه‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم.


شیخ الاسلامی از اصلاح هرم نسبت استاد به دانشجو در واحد مشهد خبر داد و گفت: هیچ محدودیت برای جذب استاد در دانشگاه نداریم و سعی می‌کنیم حدود ۱۰۰ استاد قوی و برجسته تا سال آینده در گروههای آموزشی مختلف جذب کنیم.


سخنرانی دکتر اطهری استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد از برنامه‌های دیگر این مراسم بود که به همت انجمن اسلامی دانشکده فنی مهندسی با همکاری انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته