دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 15:25
امام جمعه آرادان در واحد گرمسار مطرح کرد

استقبال گسترده و پی بردن جوانان اروپا و غرب به حقانیت و صداقت مقام معظم رهبری پس از نگارش نامه دوم

امام جمعه آرادان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با بیان اینکه نگارش نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و غرب بسیار مسئله مهمی بود، گفت: جوانان اروپا و غرب استقبال گسترده‌ای از این نامه کرده و به حقانیت و صداقت مقام معظم رهبری پی بردند.
کد خبر : 54561

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا که به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی حضور یافته بود با گرامیداشت روز دانشجو، 16 آذر را روزی مبارک و بسیار مهم برشمرد و گفت: روز دانشجو، روز بصیرت و آگاهی و روز ظهور شخصیت جوانان در بروز رسانی مطالب و تحلیل مسائل داخلی و خارجی است.



شریفی‌نیا با تاکید بر بهره مندی بیشتر جوانان از فرصت طلایی و مغتنم جوانی، این دوران را فصل نوین کامیابی‌ها، سربلندی‌ها و موفقیت‌ها برشمرده و افزود: جوانان از این دوران در راستای پالایش روح، تهذیب نفس، سازندگی شخصیت و تحصیل علم و دانش استفاده کنند.


وی ایمان و علم را دو معیار رفعت انسان، معیار بلند جایگاه انسان و تقرب به خداوند برشمرد و گفت: علم در صورتی که با ایمان همراه و منزوج باشد ثمر بخش خواهد بود.


امام جمعه آرادان پایبندی جوانان به اصول انسانی را یادآورشده و افزود: خداوند جوان عبادت کننده و توبه کننده را دوست دارد و جوان عبادت کننده و توبه کننده مقرب و محبوب درگاه الهی است.


شریفی نیا دانشجویان را افسران جنگ نرم برشمرد و اظهار کرد: عاملی که سبب عبور کشور از مشکلات، بحران‌ها، چالش‌ها و فتنه‌های گوناگون در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شده بصیرت مردم، مخصوصاً قشر فرهیخته دانشگاهی و حوزوری در مقاطع حساس وسرنوشت ساز بوده است.



وی به بیان مبارزات دانشجویان و شهادت سه تن از آنها در محوطه دانشگاه تهران به خاطر سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، مسائل سیاسی، دخالت انگلیس در کشور و مسائلی که در ماه های قبل از آن اتفاق افتاده بود پرداخت و افزود: دانشجویان پیش از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 8 سال دفاع مقدس نیز در دفاع از ارزشهای نظام و انقلاب پس قدم بودند.


نماینده ولی فقیه در شهرستان آرادان نقش آفرینی دانشجویان و جوانان در دفاع مقدس را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: 90 درصد از شهدای ما از دانشجویان و قشر جوان 15 تا 30 ساله هستند.


وی گفت: زمان شناسی، لحظه شناسی، دشمن شناسی، بصیرت و آگاهی از لوازم مهم کار یک دانشجو است که از نان شب هم واجب تر است و دانشجویان نباید از مسائل مهم داخلی و خارجی غافل شوند.


امام جمعه آرادان نیاز امروز جامعه را علم و تولید علم برشمرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید می کنند دانشگاه محل علم و دانش است و نباید حوزه و دانشگاه فقط برای اخذ مدرک درس بخوانند و دانشجویان و طلاب باید علمیت و مطالعاتشان را بالا ببرند.


شریفی نیا با بیان اینکه در سال های اخیر برخی افراد درصدد تبدیل دانشگاه به محل تاخت و تاز مسائل سیاسی و مورد هدف قرار دادن قشر معصوم و مظلوم دانشجو جهت رسیدن به مطامع جناحی وگروهی خودشان بودند، افزود: وظیفه ذاتی و اولیه دانشجو تحصیل علم ودانش است و این مسئله یکی از مسائل اولیه دانشجویان محسوب می شود.



وی به پیشرفت کشور در تولید علم و سهم ایران در تولید علم در دنیا اشاره کرد و گفت: بحمدالله در سال‌های اخیر ما رتبه خوبی کسب کردیم و برخی آمارها رتبه ایران در تولید علم در کنار کشورهای هم سطح ایران 11 اعلام کرده اند که این سرعت باید همینطور ادامه داشته باشد و متوقف نشده و مسئله تولید علم با سرعت و دقت ادامه پیدا کند.


در این مراسم دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرمسار، جمعی از مسئولان شهرستان، معاونان، اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته