دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 12:18

سفر نایب ولی‌عهد عربستان به انگلیس

نایب ولی‌عهد عربستان امروز چهارشنبه در راس هیئتی عالی‌رتبه به انگلیس سفر می‌کند. وی در این سفر، به‌بررسی برخی موضوعات مهم دوجانبه از جمله مبارزه با تروریسم خواهد پرداخت.
کد خبر : 5456

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» نایب ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان امروز چهارشنبه در نخستین دیدار خارجی خود پس تصدی این سمت در سفر به انگلیس با برخی از مقام‌های انگلیسی موضوعات مهم منطقه‌ای از جمله مقابله با تروریسم و نیز روابط دوجانبه را بررسی می‌کند.


در سفر به لندن، برخی وزرا از جمله وزیر امورخارجه، وزیر تجارت، وزیر فرهنگ و رسانه‌ها و برخی فرماندهان نظامی و روسای امنیتی «محمد بن نایف» را همراهی می‌کنند.


سفر نایب ولی‌عهد عربستان به انگلیس در حالی انجام می‌شود که عربستان در هفته‌های اخیر و پس از درگذشت ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» شاهد حضور مقام‌های بلندپایه کشورهای عربی و غربی به ریاض و برقراری تماس‌های دیپلماتیک دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بوده است.


«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، «ملک‌عبدالله بن حسین»، پادشاه اردن، «فواد معصوم»، رئیس‌جمهوری عراق، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «فهد بن محمود آل‌سعید»، معاون نخست‌وزیر در امور شورای وزیران پادشاهی عمان، «بان کی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل متحد و «ملک‌حمد بن عیسی آل‌خلیفه»، پادشاه بحرین از جمله شخصیت‌های سیاسی شاخصی بودند که به عربستان سفر و با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان دیدار کردند.


فرماندهان نظامی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش نیز چندی پیش در ریاض نشستی برگزار کردند و به بررسی موضوعات مهم امنیتی و در راس آن شیوه‌های جدید مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته