دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1399 - 15:44
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان:

دانشگاه‌ها با تحقیق و پژوهش‌ علمی راه شهید فخری‌زاده را ادامه دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان گفت: مراکز دانشگاهی و علمی برای سربلندی انقلاب و ملت رسالت دارند با آموزش نیروهای متخصص و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی راه شهید فخری‌زاده را ادامه دهند.
کد خبر : 545357
IMG_20201005_141348.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مسجدسلیمان، علی‌یار حسینی در دومین جلسه شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با تسلیت شهادت «دکتر محسن فخری‌زاده» اظهار کرد: مراکز دانشگاهی و علمی برای سربلندی انقلاب و ملت رسالت دارند با آموزش نیروهای متخصص و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی مورد نیاز راه شهید فخری زاده را ادامه دهند.


رئیس شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با قدردانی از تمام اعضا به‌دلیل پشت‌سر گذاشتن روزهای سخت و پرمشغله، انتخاب واحد و ثبت‌نام دانشجویان جدید عنوان کرد: از امروز بار سنگین اجرایی در دانشگاه کم می‌شود و باید به‌دنبال تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی برای امور باشیم.


وی با تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: شهادت افتخاری عظیم است که نصیب هرکسی نمی‌شود. تا انسان یک سرمایه‌گذاری بزرگی برای خدا نکند به این درجه نخواهد رسید. همچنین بسیار ارزشمندتر این است که انسانی کارهای خالصانه‌ برای رضای خدا به دور از هرگونه خودنمایی و در کمال گمنانی انچام شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان بیان کرد: در مورد شهید بزرگوار «دکتر فخری‌زاده» همین موضوع نمود داشت و هرچند که در صنعت هسته‌ای و دفاعی برای امنیت و آسایش مردم و انقلاب کارهای زیادی به سرانجام رساند؛ اما نکته قابل ذکر این است که تمام افتخار او در گمنامی و به دور از سر و صدا بوده است.


حسینی افزود: اجر و پاداش این شهید عزیز بسیار ارزنده‌تر است. همین خصوصیات، توانمندی‌ها و موفقیت‌های به‌دست آمده توسط او موجب ارتقای علمی و دفاعی کشور شده بود که هرگز برای دشمنان قابل قبول نبود و به همین دلیل حدود 12 سال به‌دنبال ترور این دانشمند برجسته بودند تا این که این ترور ناجوانمردانه صورت گرفت.


رئیس شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد مسجدسلیمان توضیح داد: به‌عنوان جامعه دانشگاهی این ترور را محکوم می‌کنیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری خاطرنشان می‌‌کنیم که به‌طور حتم پرچم تلاش و موفقیت‌های «دکتر فخری‌زاده» هرگز به زمین نخواهد افتاد و جوانان و تلاشگران انقلابی ایران اسلامی راهش را ادامه می‌دهند و در همه زمینه‌های کاری او موفقیت‌های بیشتری ثبت می‌شود و دشمنان از کرده خود پشیمان خواهند شد.


آمران و عاملان این جنایت غیرانسانی ضربه سهمگینی خواهند خورد


وی اضافه کرد: رسالت رسیدن به این هدف هم با مراکز علمی و دانشگاهی و تحقیقاتی است که راه این بزرگوار را ادامه دهند و باید با آموزش نیروهای کیفی و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی به‌دنبال سربلندی انقلاب و ملت باشیم. بدون شک آمران و عاملان این جنایت غیرانسانی از سوی نیروهای مؤمن و متعهد و جان‌برکف انقلاب ضربه سهمگینی خواهند خورد. امیدوارم ما دانشگاهیان توفیق داشته باشیم ادامه‌دهنده راه این شهید باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان تأکید کرد: مسئله‌ای که نباید از آن غافل شد و رهبر معظم انقلاب هم بر آن بسیار تأکید کرده‌اند، موضوع امیدآفرینی است. دشمن تمام سعی و تلاش خود را معطوف به القای یأس و ناامیدی و اشاعه آن در جامعه ایران کرده است.


حسینی ادامه داد: پرداختن به دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی، وجود ظرفیت‌های علمی، ثروت‌های غنی، منابع معدنی بسیار زیاد، دارابودن شرایط آب و هوایی مطلوب و چهار فصل بودن جغرافیایی، دارابودن ملت فداکار و جوان و پرانگیزه و ... تمام این موارد ازجمله موضوعاتی است که سرمایه‌ای عظیم برای ایران اسلامی به‌شمار می‌رود که با فکرکردن به این داشته‌ها می‌توان بر یأس ناامیدی که خواسته دشمن است، غلبه کرد.


عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی واحد مسجدسلیمان یادآور شد: اگر به لحاظ معنوی خودمان را تقویت کنیم و ایمان‌مان را بیشتر کنیم، طبق وعده الهی هرگز انسان مؤمن دچار شکست نخواهد شد. خداوند رحمان و رحیم تضمین کرده که  اگر اهل هر دیاری ایمان درست پیدا کنند، درهای خیر و برکت برای آن امت باز خواهد شد؛ بنابراین باید سعی کنیم ایمان خومان را تقویت کنیم.


رئیس شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد مسجدسلیمان گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی هم در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی محققان و نخبگان کشور و کمک به رسیدن به بالاترین درجه از استقلال و آبادانی کشور و همچنین مأیوس‌کردن دشمنان از القای ناامیدی در جامعه راه‌اندازی شد و با تمام توان سعی می‌کند برای ارتقای و تقویت نرم‌افزاری و سخت‌ابزاری نخبگان و پژوهشگران شرایط ایده‌آلی فراهم کند تا در کسب افتخارات علمی و تحقیاتی کشور سهیم باشد.


وی به مصوبات جلسه قبل اشاره و با تشکر از انجام‌شدن اکثر این مصوبات اظهار کرد: تمام اعضا با سعی و تلاش علاوه‌بر جدیت در انجام مصوبات جلسات شورا، به فکر فعالیت بیشتر باشگاه باشند و تلاش کنند از باشگاه حمایت و اتاق و امکاناتی مناسب و درخور شأن برای باشگاه در نظر بگیرند تا انجام امور راحت‌تر و مفیدتر صورت گیرد.


کورش اکبری دبیر شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد مسجدسلیمان هم خاطرنشان کرد: طبق اطلاع‌رسانی قبلی در وقت مقرر دومین جلسه شورا در دفتر رئیس این دانشگاه برگزار و در مورد موضوعاتی مانند بررسی مصوبات جلسه نخست و ارائه گزارش اقدامات انجام‌شده، بررسی و تبادل‌نظر در مورد سه تفاهم‌نامه رایورز، سماتک و توسعه فناوری و اشاره اجمالی به آیین‌نامه انجمن‌های علمی برای بحث در جلسه آتی، بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته