دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 12:26

برگزاری اولین همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه

اولین همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه برگزار می‌شود.
کد خبر : 54530

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این همایش، که به میزبانی دانشکده علوم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار خواهد شد، اهداف پنجگانه‌ای در نظر گرفته شده است که عبارتند از : آشنایی با تکنولوژی‌های جدید برای یادگیری علوم پایه؛ بهبود سطح کیفی فرایند یاددهی – یادگیری در علوم پایه؛ افزایش انگیزه دانشجویان برای یادگیری بهتر علوم پایه؛ آشنایی با یافته‌های جدید در آموزش علوم پایه و آشنایی با رویکردهای توسعه‌ای جهت ارتقا کیفیت آموزش.


دکتر رسول میرزایی رئیس دانشکده علوم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه پژوهش در آموزش علوم، نقش مهمی در بهبود سواد علمی، که امروزه یک هدف مهم در آموزش علوم شمرده می شود ایفا می کند؛ افزود: یکی از مباحث اصلی در آموزش علوم ، افزایش یادگیری فراگیران از طریق شیوه های تدریس موثر می باشد. پژوهش می تواند به نتایج معنی دار در بهبود روش های تدریس و یادگیری در آموزش علوم منجر شود. لذا اولین همایش پژوهش در آموزش علوم پایه در 28 بهمن ماه سال جاری در این دانشکده با همکاری قطب علمی آموزش ( کارگروه آموزش علوم) و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می شود. لذا از عموم اساتید، پژوهشگران و دبیران محترم آموزش و پرورش دعوت به عمل می اید که حداکثر تا پایان آذرماه نسبت به ارسال چکیده فعالیت پژوهشی خود به دبیرخانه همایش اقدام نمایند.


دبیر همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه، در ادامه تصریح کرد: شش محور به عنوان محورهای اصلی این همایش در نظر گرفته شده است که شامل آموزش علوم در آموزش و پرورش، آموزش شیمی و چالش‌‌های پیش‌رو؛ آموزش زیست‌شناسی و جهانی شدن؛ آموزش ریاضی و شیوه‌های نوین آموزش و دستیابی به راهکارهای کاربردی جهت ارتقا پژوهش در آموزش علوم، می‌باشد.


خاطرنشان می‌شود علاقمندان به حضور در همایش می‌توانند چکیده مقاله‌های خود را تا 30 آذر امسال به آدرس 1rbse@srttu.edu ارسال کنند.


اولین همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه 28 بهمن 1394 در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب