دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 13:06
با حضور رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی:

جلسه بررسی انتقال رشته‌های کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان سما برگزار شد

صبح دیروز جلسه بررسی انتقال رشته‌های کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان سما با حضور رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما برگزار شد.
کد خبر : 54528

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،در این جلسه درباره انتقال رشته‌های کاردانی واحدهای دانشگاهی به سما و گسترش و تصویب رشته‌های این سازمان بحث و تبادل نظر شد.


در ابتدای جلسه شمس‌نیا، مدیر امور آموزشکده‌ها از فرایند روند واگذاری رشته‌های کاردانی از واحدهای دانشگاهی به سما و چگونگی تصویب رشته‌های سما توضیحاتی ارائه داد.


مدیر امور آموزشکده‌ها شرط لازم و اولیه انتقال رشته‌های کاردانی از واحد دانشگاهی به سما را اعلام موافقت واحدهای دانشگاهی عنوان کرد و گفت :«باتوجه به اینکه برخی رشته‌ها را هم واحدهای دانشگاهی و هم سازمان سما دارند، برای این رشته‌ها پس از اعلام موافقت واحد، به معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اعلام می‌شود تا اسم واحد را از سایت حذف و سما را جایگزین کنند، هم‌چنین درباره رشته‌هایی که سما پیش از آن فاقد آنها بوده است برنامه‌ای ارائه می‌شود.»


شمس‌نیا همچنین با انتقاد از روند کند تصویب رشته‌ها، درخواست تسریع این روند را از مسئولین مربوطه مطرح کرد.


او با طرح مسائل و دغدغه‌های حوزه آموزشکده‌ها از جمله روند کند تصویب رشته‌ها، واگذاری دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته واحدها به سما، پیش بینی جهت تسهیل در ثبت نام کاردانی ناپیوسته در سایت سازمان سنجش، رفع مغایرت‌های ایجاد شده در برخی از سندهای پذیرش سما و برطرف نمودن مشکلات پیش آمده، تسریع در روند تغییر ظرفیت‌های رشته محل‌ها در سایت مرکز آزمون، خواستار تدوین رشته‌های جدید و روز جامعه و همیاری و همفکری مسئولین مربوطه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بویژه علوی فاضل شد.


در ادامه جلسه دکتر سید احمد زرهانی با اشاره به دو وجه کارِ تخصصی و فعالیت موثر دکتر مجتبی علوی فاضل به عنوان نیروی خدمتگزار در دانشگاه آزاد اسلامی و پشتوانه‌ای قوی برای سازمان سما عنوان کرد: «ما مصمم شدیم برخی از مسائل حوزه آموزشی سما را با رئیس مرکز سنجش و پذیرش در میان بگذاریم تا بتوانیم از دانش، بینش و رهنمودهای او بهره‌مند شویم.»


هم‌چنین رئیس مرکز سنجش و پذیرش با قدردانی از توجه و دیدگاه‌های مثبت زرهانی، از برگزاری چنین نشستی به منظور برطرف نمودن موانع موجود ابراز خرسندی و امیدواری کرد.


علوی فاضل درباره چگونگی تصویب رشته‌ها در وزارت علوم، واگذاری رشته‌های کاردانی از واحدهای دانشگاهی به سما، افزایش ظرفیت رشته‌های سما، ثبت نام رشته‌های کاردانی ناپیوسته در سایت سنجش وزارت علوم و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، سند پذیرش، تصویب و راه اندازی رشته‌های پر مخاطب و روز، نرم افزار سیدا 4 و ... توضیحاتی ارائه کرد که با استقبال مدیران سما مواجه شد.


او در پایان از تدوین و نگارش آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز خبر داد و گفت:«در تلاشیم تا قبل از اجلاس آتی شورای مرکزی سازمان این آیین نامه را نهایی و ارائه کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته