دانشجویان برای کسب موفقیت علمی پشتکار داشته باشند/ مواجهه پژوهشگران ایرانی با کمبود امکانات
سعیده هاشمیان در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا با اشاره به قرارگرفتن نام خود در فهرست دو درصد دانشمندان و نخبگان برتر جهان درباره دلایل و معیارهای این موفقیت اظهار کرد: دانشگاه استنفورد براساس دادههای پایگاه اسکوپوس (Scopus) این فهرست را تهیه کرده است که بیشتر به دلیل تعداد ارجاعاتی است که به مقالات پژوهشگران، محققان و استادان میشود.
وی درباره موفقیتها و افتخارات خود عنوان کرد: چند نوبت عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و چند بار هم عنوان پژوهشگر برتر دانشگاههای استان یزد را کسب کردهام.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره راهکار و پیشنهاد خود به دانشجویان و محققان برای کسب موفقیتهای علمی و پژوهشی تأکید کرد: دانشجویان سعی کنند در رشتهای که علاقه دارند، تحصیل کنند و برای کسب موفقیت پشتکار و پیگیریهای مداوم داشته باشند.
هاشمیان خاطرنشان کرد: محققان، استادان و پژوهشگران در ایران با استادانی در دنیا رقابت میکنند که در بهترین دانشگاههای دنیا با امکانات کامل و پیشرفته مشغول به کار هستند در حالی که ما در ایران و بهویژه در شهرستانها با کمبود شدید امکانات مواجه هستیم و از طرفی ایران نیز تحت شدیدترین تحریمهای بینالمللی است و کار استادان با این شرایط بسیار سخت است.
وی تأکید کرد: این موضوع نشان میدهد که استادان و پژوهشگران در ایران تلاش و پشتکار زیادی برای کسب موفقیت و افتخار باید داشته باشند. این در حالی است که خیلی از مواقع هم استادان با بیمهری از سوی مسئولان و نهادهای آموزشی مواجه میشوند.
این پژوهشگر برتر با گلایه از مسئولان یادآور شد: دانشگاه با بیمهری به بنده اعلام کردهاند که بازنشسته شدهام، در حالی که بنده استادتمام هستم و عمر خود را در این دانشگاه صرف تحقیق و پژوهش کرده و اکنون با این اقدام دانشگاه خانهنشین شدهام و از این موضوع بیاطلاع بودم. در ترم نیز جاری تعداد دانشجویان رشتههای معدنی بهدلیل تغییر و تحولات اخیر کاهش یافته است.
وی توضیح داد: با وجود امکانات بسیار کم، چند دهه در دانشگاه تلاش و خدمت کردم و دوست دارم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در جریان اتفاقات اخیر باشند، در حالی که سازمان مرکزی اعلام کرده بود استادتمامها در آخرین اولویت بازنشستگی قرار دارند.
انتهای پیام/4103/4062/
انتهای پیام/