دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1399 - 19:53
نماینده چین در سازمان ملل:

جامعه جهانی با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مخالفت کند

نماینده دائم چین در سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست مخالفت خود با یک‌جانبه‌گرایی و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را آشکارا اعلام کنند.
کد خبر : 545076
چین.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «وانگ چون» نماینده دائم چین در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که در همایش ویدیویی "تحریم‌های یک‌جانبه و تأثیر آن در شرایط همه‌گیری کرونا" از پکن سخن می‌گفت، افزود: جامعه بین‌المللی باید توافق جهانی برای محافظت از چندجانبه گرایی، برابری و عدالت جهانی را بیش‌ازپیش تحکیم کند.


این مقام چینی با بیان اینکه ویروس کرونا در جهان مهار نشده بلکه شدت هم گرفته است افزود: بااین‌حال آمریکا به‌طور مداوم دامنه تحریم‌های یک‌جانبه را گسترش داده، اجرای آن را تشدید کرده و از مسیر نادرست جلو رفته است.


وانگ تأکید کرد که در شرایط همه‌گیری کرونا، تأثیر تحریم‌های یک‌جانبه ایالات‌متحده حتی بدتر و مضرتر است، اقتصاد کشورها را بدتر می‌کند، توانایی آن‌ها را در به دست آوردن منابع لازم برای مبارزه با بیماری همه‌گیر ضعیف می‌کند و حقوق اساسی کشورهای مربوطه را نقض می‌کند.


نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با یادآوری اینکه تحریم‌های آمریکا اختلافات منطقه‌ای را تشدید و صلح و امنیت منطقه را تهدید کرده است گفت: درنتیجه باعث تنش در خاورمیانه و دیگر مناطق شده است.


وی از روحیه مبارزه سرسختانه ایران، کوبا، ونزوئلا و سایر کشورها در برابر تحریم‌های آمریکا قدردانی کرد و گفت: یک‌جانبه‌گرایی هیچ راهی ندارد چندجانبه گرایی یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت است.


در این همایش که به ابتکار هیئت‌های نمایندگی ایران، کوبا و ونزوئلا در سازمان ملل در وین برگزار شد؛ نمایندگانی از ۴۰ کشور ازجمله چین، روسیه، پاکستان، فیلیپین، ویتنام، آفریقای جنوبی و بلاروس حضور داشتند و نمایندگان ۲۰ کشور در آن سخنرانی کردند.


در بیانیه پایانی همایش، کشورهایی که عامل تصویب تحریم‌های یک‌جانبه، ناقض قوانین و اصول روابط بین‌المللی بوده‌اند موردانتقاد قرار گرفتند.


همچنین در این بیانیه تأکید شده است که در شرایط همه‌گیری کرونا، همه کشورها باید با تقویت همبستگی و کنار گذاشتن اختلافات، توان خود را بر مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز کنند.


در این بیانیه همچنین از همه طرف‌ها دعوت شد که با پایبندی بر چندجانبه گرایی، از ایجاد یک نظام بین‌المللی با محوریت سازمان ملل دفاع کنند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: چین سازمان ملل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته