دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 12:03

بارزانی گاز اقلیم کردستان عراق را به ترکیه می‌فروشد

منابع خبری از سفر قریب‌الوقوع رئیس اقلیم کردستان عراق به ترکیه برای رایزنی درباره تحولات منطقه و نیز فروش گاز به آنکارا خبر دادند.
کد خبر : 54504

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگندهاش، این کشور را به‌طور جدی تهدید و محدودیت‌هایی برای صادرات گاز به این کشور اعمال کرده است.


در همین حال، ایران نیز به‌عنوان هم‌پیمان منطقه‌ای روسیه اقدام به اعمال فشار علیه ترکیه کرده است و از فروش گاز اضافی و فوری به ترکیه خودداری می‌کند.


به‌ دنبال این تحولات، رایزنی‌هایی میان دولت ترکیه و مقام‌های اقلیم کردستان عراق انجام شده است تا ترکیه از فشار کنونی خارج شود. در همین حال، منابع آگاه در اقلیم کردستان عراق به خبرنگار آنا خبر دادند که قرار است فردا (چهارشنبه) «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق برای رایزنی درباره صادرات گاز از اقلیم به ترکیه راهی آنکارا شود.


این در حالی است که قرار است فردا (چهارشنبه) «رستم قاسمی» مشاور وزیر نفت ایران برای رایزنی درباره نحوه تبادل گاز میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران و انعقاد چند قرارداد، به این اقلیم سفر کند.


این سفر برای ادامه مذاکرات اقلیم کردستان و ایران برای توسعه روابط اقتصادی انجام می‌شود و «قاسمی» در مدت اقامت خود در «اربیل» با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته