دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کمالیان خبر داد

راه‌اندازی خانه فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ششمین کارگروه فرهنگی استان از راه‌اندازی خانه فرهنگ در واحد زاهدان خبر داد.
کد خبر : 5448

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امین‌رضا کمالیان با توجه به توسعه فرهنگی با انجام فعالیت‌های فرهنگی ماندگار تاکید کرد: برای بهبود شاخص‌های توسعه فرهنگی در استان، باید برنامه‌ریزی‌های منسجم و منطقه‌ای صورت می گیرد.


این مسئول با بیان اینکه توسعه فرهنگی یعنی اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی، افزود: باید از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی جامعه پاسخ داده‌ شود.


وی افزود: مهمترین هدف در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن بسترهای لازم و مناسب با استفاده از ظرفیت فرهنگی منطقه برای تعالی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی استان است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی استان و استفاده از توانایی‌های بالقوه جوانان منطقه را عامل اصلی توسعه فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از توانایی‌های دانشجویان و استادان در برنامه‌های فرهنگی، در شکل‌گیری فرهنگ استان نقش مهمی را ایفاء می‌کند.


کمالیان بر راه‌اندازی مرکز آینده‌پژوهی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی ماندگار راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در واحدهایی است که پتانسیل آن را داشته‌ باشند؛ دیگر برنامه ماندگار تدوین تاریخ واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی است که از این طریق هویت تاریخی هر واحد دانشگاهی شناخته می شود.


وی توسعه فعالیت‌های فرهنگی توسط دانشجویان، اساتید و کارکنان را عامل اصلی و مهم توسعه دانشگاه عنوان کرد و گفت: در راستای رونق بخشیدن به فضای معنوی و فرهنگی دانشگاه، ساخت مسجد در برخی از واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان که تا کنون نمازخانه داشته‌اند آغاز شده و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد افتتاح این مساجد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته