دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 11:15
معاون درمان وزارت بهداشت تشریح کرد

جزئیات نظام جدید پرداخت در بیمارستان‌های دولتی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هدف از ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیر پزشک در بیمارستان‌های دولتی را، ایجاد تعادل در پرداخت‌ها عنوان کرد.
کد خبر : 5446

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد آقاجانی در اجلاس آموزش دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌های دولتی، عنوان کرد: بیش از ۹ ماه از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد و از اولین روز اجرا تمامی کادر، پرسنل درمانی و همکاران در بیمارستان‌های سراسر کشور، با همراهی و همدلی به ارائه خدمت شایسته به مردم پرداختند و امید است تازگی، پویایی و همت در اجرای طرح و در مجریان آن همچنان ادامه یابد.


دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت، افزود: دستورالعمل بازتوزیع قدیم با مشکلاتی چون عدم توجه به کمیت و کیفیت در پرداخت کارکنان، بی‌عدالتی در پرداخت‌ها، عدم وجود اختیارات کافی در واحدهای بیمارستانی برای مدیریت، عدم توجه به کار تیمی و نبود انگیزه کار در بخش‌هایی با فعالیت‌های سخت و پرکار همراه بود که خوشبختانه در نظام بازتوزیع کنونی این نواقص و مشکلات مرتفع شده است.


وی، هدف از ‌تدوین و اجرای دستورالعمل جدید «نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد» را، ارتقای کار تیمی، ایجاد نشاط و انگیزه برای فعالیت بیشتر در بخش‌ها و واحد‌های درمانی دانست و گفت: این دستورالعمل به سهیم شدن تمامی پرسنل بیمارستان‌ها و اورژانس ۱۱۵ در درآمد بیمارستان و هم راستا شدن انگیزه آنان با اهداف سازمان و در کل بهبود معیشت آنان منجر خواهد شد.


آقاجانی افزود: افزایش بهره وری منابع انسانی و فیزیکی بیمارستان، افزایش کیفیت خدمت و ارتقای رضایتمندی مدیران، حرکت به سمت ایجاد تعادل در دریافتی کارکنان غیر پزشک مبتنی بر کمیت و کیفیت با توجه به سختی کار و افزایش انگیزه و تعهد تیم مدیریت بیمارستان در رشد کیفی و کمی خدمات از اهداف بلند مدت اجرای این دستورالعمل است.


دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت گفت: در نظر داریم همزمان با اجرای این دستورالعمل توجه به امر آموزش در بیمارستان‌های آموزشی از طریق نمره کیفیت عملکرد آموزش اساتید و کاهش اتلاف درآمد بیمارستانی را محقق سازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته