دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1399 - 12:05
نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در گفتگو با آنا:

موساد و سرویس‌های اطلاعاتی عربی در شهادت فخری‌زاده دست داشتند/ نقش مزدوران دوتابعیتی در ترور دانشمند هسته‌ای ایران

نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان گفت: در پشت‌پرده عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایران رژیم صهیونیستی و برخی سرویس‌های اطلاعاتی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس قرار دارند.
کد خبر : 544592
IMG-20201129-WA0015.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با توجه به تحلیل‌های بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای، اعتراف رسانه‌های غربی و از لابه‌لای بگومگوهای سیاستمداران اروپایی می‌توان به‌خوبی دریافت رژیم صهیونیستی با سابقه‌ای که در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و حامیان مقاومت دارد، ترور «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای کشورمان را مدیریت کرده است.


موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی کنترل عملیات ترور را برعهده گرفته است و بی‌تردید ایالات متحده در این جنایت با آن‌ها مشارکت و همکاری داشته است. با وجود این، واشنگتن و تل‌آویو سکوت اختیار کرده‌اند و احتمال دارد تا مدت‌ها به سکوت خود ادامه دهند، ولی نشانه‌هایی که حکایت از عاملیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور فخری‌زاده دارند، مشخص هستند.


«ادريس صالح»، نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا با محکوم کردن عملیات مجرمانه‌ای که قدرت‌های تکفیری و در پشت پرده آن‌ها رژیم صهیونیستی و برخی سرویس‌های اطلاعاتی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس انجام داده‌اند، گفت: فخری‌زاده از برجسته‌ترین دانشمندان جهان اسلام  در زمینه انرژی هسته‌ای بود و من این حادثه تلخ را به شما، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران تسلیت می‌گویم. 


ادريس صالح


وی افزود: بی‌تردید جهان اسلام بزرگترین دانشمند هسته‌ای خود را در اوضاع سخت کنونی منطقه از دست داد و مسئولیت مستقیم ترور با موساد، رژیم صهیونیستی، حکام سعودی و امرای وابسته به آل سعود است.



ایران حق دارد واکنشی قاطع علیه عوامل نفوذی، مزدورانی که ترور را انجام داده‌اند و همه کسانی که‌ در پشت پرده قرار دارند، نشان دهد.



نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان درباره ابعاد ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: در پشت پرده ترور، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل قرار دارد و شهروندان ایرانی که تابعیت آمریکایی دارند و در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند را به کار می‌گیرند. آن‌ها با دیگر سرویس‌های اطلاعاتی دنیا در ارتباط هستند.




بیشتر بخوانید:


پاسخ قاطعی به ترور شهید فخری‌زاده داده نشود، ترورها ادامه می‌یابد




وی با خطرناک توصیف کردن مرحله بعد از ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان و تحولاتی که ممکن است کنترل آن از اراده هر دولتی خارج باشد، افزود: ممکن است درگیری‌های مفصلی رخ دهد که در آن هر طرفی قدرت تسلیحاتی و اطلاعاتی بیشتری داشته باشد، پیروز می‌شود. علاوه بر این، بحران اقتصاد جهانی راه را برای هرگونه تقابل و آتش افروزی باز کرده است.


ادريس صالح


نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان تأکید کرد: با توجه به بحران اقتصاد جهانی که تبعات آن اسرائیل را نیز با چالش جدی مواجه کرده است، اگر صحنه تقابل نظامی به صحنه تقابل اقتصادی تغییر کند، ممکن است بتوان خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دشمن صهیونیستی وارد کرد و آن‌ها را شکست داد.


صالح تصریح کرد: دشمن صهیونیستی به هدف قرار دادن ایران و متحدانش در منطقه ادامه می‌دهد. آن‌ها همچنین ممکن است از واکنش مستقیم ایران (به حادثه ترور دانشمند هسته‌ای) برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان با هدف افزایش فشار همه‌جانبه علیه تهران استفاده کند و هم‌زمان به حملات نظامی و تجاوزات خود ادامه دهد.


نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در لبنان راه برون‌رفت از این چالش را پاسخ نرم و غیرمستقیم خواند و گفت: پاسخ مناسب باید متناسب با حجم عملیات انجام‌شده باشد و کسانی که در حادثه ترور دست داشته‌اند، مؤاخذه و مجازات شوند. همچنین باید تحقیقات تا روشن شدن ابعاد حادثه ادامه و با مجازات عاملان و افراد پشت پرده پایان یابد تا درس عبرتی برای سایرین باشد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته