دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 11:09
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با آنا مطرح کرد

تخطی 2 درصد مدارس از ممنوعیت اقلام خوراکی غیر مجاز

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بوفه بیش از 80 هزار مدرسه مورد بازبینی قرار گرفته است که از این میزان تنها 2 درصد از مدارس از بخش‌نامه ممنوعیت ارایه اقلام خوراکی غیر مجاز تخطی کرده‌اند.
کد خبر : 5445

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی بوفه‌های مدارس اظهار کرد: بوفه بیش از 80 هزار مدرسه مورد بازبینی قرار گرفته است که از این میزان تنها 2 درصد مدارس از بخش‌نامه ممنوعیت ارایه اقلام خوراکی غیر مجاز تخطی کرده‌اند.
وی افزود: در اجرای این بخش‌نامه مدیران مدارس و اولیا، همکاری صمیمانه‌ای با وزارت آموزش و پرورش داشته‌اند زیرا در این میان بحث ارتقای سلامت بچه‌ها مطرح است.


حمیدی با اشاره به اینکه ارایه اقلامی همچون سوسیس و کالباس، پفک و چیپس در مدارس ممنوع است، بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت پژوهش به امضا رساندیم، نظارت و ارایه دستورالعمل به بوفه‌ها بر عهده معاونت تربیت‌بدنی و نظارت بر اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها در مدارس بر عهده سازمان دانش آموزی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دستور العمل‌ها برای ابلاغ به مدارس چاپ شده است و سازمان دانش آموزی وظیفه هماهنگی آن در مدارس سایر استان‌ها را بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش‌و پرورش به دنبال تولید خوراکی‌های جدید برای ارایه در مدارس است، گفت: با صنایع وارد مذاکره شده‌ایم تا به جای خوراکی‌هایی که مصرف آنها در مدارس ممنوع شده است خوراکی‌های جدید به بوفه مدارس راه یابد.
حمیدی خاطرنشان کرد: استفاده از لقمه خانگی در مدارس ترویج شده است، البته استفاده از خوراکی های خانگی علاوه بر بحث سالم بودن عشق و محبت را به بچه ها تزریق می کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مهرزاد حمیدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته