دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1399 - 11:04
رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای روسیه:

ایران مقصر ناآرامی‌های پس از ترور دانشمند هسته‌ای نیست

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای روسیه گفت: بازی‌های خطرناکی در منطقه آغاز شده که تبعات آن غیر قابل پیش‌بینی، اما قطعاً منفی است و البته هیچ تقصیری متوجه ایران نیست.
کد خبر : 544373
kosachinkonstantin-council.gov_.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «کنستانتین کوساچف» با انتشار پیامی در حساب کاربری خود  در فیس‌بوک درباره ترور شهید «محسن فخری‌زاده» نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفته است آمریکا و اسرائیل در پشت قتل فیزیکدان هسته‌ای ایرانی که ریاست مرکز تحقیقات وزارت دفاع جمهوری اسلامی را برعهده داشت، قرار دارند.


وی افزود: قطعاً تعجب‌آور نیست ایران نخستین کسی است که این موضوع را بیان می‌کند، اما روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز به‌نقل از منابعی در سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از شک سرویس‌های اطلاعاتی به اینکه در پشت قتل فیزیکدان هسته‌ای ایران دقیقاً اسرائیل قرار دارد، خبر داد.


این سناتور روس می‌نویسد: خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز تأکید کرد «محسن فخری‌زاده» پنجمین قربانی حمله به فیزیکدانان هسته‌ای ایرانی از سال 2010 است و در تمامی حملات، نقش اسرائیل به چشم می‌خورد.


وی با بیان اینکه همه چیز به واکنش ایران و موضع‌گیری‌ جامعه جهانی بستگی دارد، نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از جامعه جهانی و به‌ویژه اتحادیه اروپا خواسته است به «استانداردهای شرم‌آور دوگانه پایان دهد و این اقدام را به‌عنوان تروریسم دولتی محکوم کنند.»


رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای روسیه می‌نویسد: موضع اتحادیه اروپا به اندازه کافی واضح است. در وب‌سایت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه قتل دانشمند ایرانی را محکوم می‌کند و آن را جنایتی برخلاف اصول حقوق بشری می‌داند که اتحادیه اروپا حامی آن است.


کوساچف نوشت: اقدام ایران نشان می‌دهد تهران برخلاف آن‌هایی که این حمله را سازماندهی کردند، مسیر قانونی را طی می‌کند و این ناقض اتهامات دائمی علیه ایران در زمینه «حمایت از تروریسم» است.


وی با بیان گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره اطلاعیه پنتاگون مبنی بر تغییر مسیر ناو هواپیمابر «نیمیتز» نیروی دریایی آمریکا و دستور بازگشت به خلیج فارس گفت: تمامی گزارش‌ها بیانگر آمادگی برای عملیات‌های نظامی گسترده برای فشردن ماشه است که ترور دانشمند هسته‌ای ایران می‌تواند مقدمه آن باشد. بازی‌های خطرناکی که تبعات آن غیر قابل پیش‌بینی، اما قطعاً منفی است و البته هیچ تقصیری متوجه ایران نیست.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته