دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1399 - 10:20
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی:

تربیت، حل مسئله و تولید علم در دانشگاه از مطالبات مقام معظم رهبری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از استادان دانشگاه‌ها 12 مورد بوده که مهم‌ترین آنها تربیت، حل مسئله و تولید علم است.
کد خبر : 544336
ننن.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از فراهان، نشست مشترک شورای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در راستای بررسی عملکرد حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اداری و فرهنگی و بررسی مسائل و مشکلات واحد فراهان با حضور حسین کلانتری خلیل‌آباد دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، مجید حق‌وردی رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، معاونان و برخی از مدیران واحد اراک در سالن جلسات حوزه ریاست واحد فراهان برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره برگزاری جلسات شورای معاونان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: باید با همفکری و همکاری با یکدیگر بیش از پیش به اهداف از پیش تعیین شده و کلان دانشگاه دست یابیم و بتوانیم به سهم خود گامی مؤثر در تحقق  مطالباتی که مقام معظم رهبری از دانشگاه و دانشگاهیان دارند، برداریم.


کلانتری بیان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از استادان دانشگاه‌ها 12 مورد بوده که مهم‌ترین آنها تربیت، حل مسئله و تولید علم است.


وی با اشاره به جمله حضرت امام راحل که فرمودند: «دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است»، ادامه داد: تربیت فقط مختص به دانشجو نیست و باید ببینیم هر کدام از ما در زمینه امور فرهنگی و ساخت انسان چه کارهایی انجام داده‌ایم.


حوزه فرهنگی برای دانشگاه آزاد اسلامی مهم است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی متذکر شد: باید بدانیم که دانشگاه برای تربیت انسان، رسالت بسیار بزرگی را برعهده دارد و صرف رفت و آمد دانشجو، کارمند و استاد در دانشگاه معیار و ملاک عمل برای یک دانشگاه اسلامی نیست.


کلانتری یادآور شد:‌ دانشگاه هرچقدر در فعالیت‌های فرهنگی هزینه کند نه‌تنها متضرر نشده، بلکه یک سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ انجام داده و من با این جمله که بعضاً گفته می‌شود حوزه فرهنگی هزینه‌بر بوده و نباید در آن زیاد هزینه کرد، موافق نیستم.


وی تأکید کرد: حوزه فرهنگی برای دانشگاه از همه جهات مهم بوده و انتظار از همکاران آن است که در این حوزه برنامه‌ریزی هدفمند و بهتری داشته باشند و مناسب‌تر هزینه کنند.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری دانشگاه را به عنوان سازمان حل مسئله خطاب فرمودند و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید همواره این بررسی را انجام دهند که در رفع مشکلات و مسائل جامعه و  شهرستان خود مؤثر و موفق بوده‌اند یا خیر؟


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک درباره تولید و انتشار علم با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «اگر استاد ما متدین، دارای غیرت ملی، انگیزه انقلابی و روحیه  سخت‌کوشی باشد به طور طبیعی این روحیه به متعلم (دانشجو) منتقل می شود و در او تأثیرگذار است»، افزود: دانشگاه می‌تواند با چنین روحیه‌ای برای تولید علم را تلاش کرده و نتایج پژوهش‌ها را عملیاتی کند.


تولید علم چه زمانی مؤثر خواهد بود؟


کلانتری تأکید کرد: استادان در واحدها و مراکز آموزشی استان  مرکزی باید تلاش خود را در حوزه  تولید علم بیش از پیش به کار گیرند تا وضعیت استان مرکزی بهتر شود و دانشگاه نیز باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد.


وی ادامه داد: یکی از کارهایی که دانشگاه می‌تواند در زمینه تولید علم انجام دهد، این است که با صنایع  مختلف استان مرکزی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات آنها به نحو مطلوب و شایسته ارتباط برقرار و با تهیه  یک طرح پژوهشی مناسب و مطلوب به رفع مشکل آنها کمک کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی توضیح داد: در این صورت می‌توان ادعا کرد که تولید علم مؤثر و مثمر بوده و از دایره چاپ مقالات و طرح‌های پژوهشی غیرکاربردی خارج شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان نیز گزارشی از عملکرد این دانشگاه در زمینه  تحقق درآمدهای شهریه‌ای، غیرشهریه‌ای و معرفی امکانات و فضاهای آموزشی، رفاهی و فرهنگی واحد فراهان ارائه کرد. ‌


در پایان این جلسه دکتر کلانتری و هیئت همراه از امکانات و فضاهای آموزشی فرهنگی، رفاهی و کشاورزی واحد فراهان بازدید کردند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته