دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 09:38

رایزنی احزاب فرانسه برای جلوگیری از قدرت‌گیری بیشتر راستگرایان افراطی فرانسه

حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه پس از انتخابات پارلمان اروپا و انتخابات محلی، در اولین مرحله از انتخابات منطقه‌ای این کشور نیز توانست با قدرت زیادی ظاهر شود و اکنون برای دور دوم این انتخابات خود را آماده می‌کند.
کد خبر : 54423

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای شبکه «یورونیوز»، این حزب که در دور نخست در 6 ناحیه از 13 ناحیه به پیروزی رسید به دنبال آن است که در دومین مرحله از انتخابات نیز که یکشنبه آینده برگزار می‌شود، در نواحی بیشتری به پیروزی دست یابد.


این حزب به ویژه در دو ناحیه «نورد پد کله پیکاردی» در شمال فرانسه و «پروانس آلپ کوت دازور» در جنوب این کشور، رای بسیار بالایی را به دست آورد.


در هر دوی این نواحی، حزب چپ سوسیالیست و متحدانش تصمیم گرفته‌اند برای دور دوم انتخابات، نماینده‌ای معرفی نکنند.


به این ترتیب شانس احزاب راست برای پیروزی افزایش می‌یابد و در نتیجه از پیروزی نمایندگان حزب راست افراطی جلوگیری شود.


در دیگر نواحی فرانسه، مذاکره میان احزاب مختلف همچنان ادامه دارد تا در نهایت راهبردی برای جلوگیری از قدرت گرفتن بیشتر حزب راست افراطی این کشور اتخاذ شود.


«مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه، روز دوشنبه درباره مذاکراتی که میان دیگر احزاب در جریان است، گفت: ما یک روز پس از برگزاری نخستین مرحله این انتخابات، نسیمی از آزادی، استقلال و صداقت را نشان می‌دهیم؛ با این اعتقاد که همچون مخالفانمان عمل نمی‌کنیم و به همین شکل ادامه خواهیم داد.


این سومین انتخابات فراگیری است که حزب راست افراطی فرانسه در آن توانسته است به نتایج درخشان دست یابد.


گرچه در روزهای اخیر محبوبیت «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، به دلیل تلاش برای تشکیل جبهه ضدداعش افزایش یافت اما این موضوع بر آرای ریخته‌شده در صندوق‌ها تاثیر نگذاشت.


حزب سوسیالیست فرانسه، توانست پس از حزب راست افراطی «جبهه ملی» و حزب راست «جمهوریخواهان»، جایگاه سوم را به دست آورد.


به گزارش یورونیوز، نتایج به دست آمده برای جمهوریخواهان به رهبری «نیکولاسارکوزی» رئیس جمهوری پیشین این کشور، نیز چندان رضایتبخش نبود و آنها در انتظار نتایج بهتری بودند.


نمایندگان در انتخابات منطقه‌ای برای شوراهای نواحی فرانسه انتخاب می‌شوند که در اموری همچون آموزش و اقتصاد از قدرت زیادی برای تصمیم‌گیری برخوردارند.


به نظر می‌رسد حوادث تروریستی بیست‌ودوم آبان‌ماه پاریس که در آن 130 نفر کشته شدند، به قدرت‌گیری راستگرایان افراطی کمک کرده باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته