دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1399 - 18:58

سردخانه های صنایع برودتی برادران حقیقی را بهتر بشناسیم!

از زمان‌های دور بشر به فکر ابداع شیوه‌های بوده است تا با کمک آن بتواند از فساد و ایجاد تغییرات نامطلوب در فرآورده‌های مختلف جلوگیری کند. استفاده از روش‌هایی مانند حرارت دادن، انجماد خشک‌کردن، دود دادن، غلیظ کردن و تخمیر از انواع مختلف این روش‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر : 544226
1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، از زمان‌های دور بشر به فکر ابداع شیوه‌های بوده است تا با کمک آن بتواند از فساد و ایجاد تغییرات نامطلوب در فرآورده‌های مختلف جلوگیری کند. استفاده از روش‌هایی مانند حرارت دادن، انجماد خشک‌کردن، دود دادن، غلیظ کردن و تخمیر از انواع مختلف این روش‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر روش‌هایی که گفته شد انسان‌ها دریافتند که میزان دما می‌تواند تأثیر بسیاری در روند فساد مواد مختلف داشته باشد؛ به همین دلیل با استفاده از راه‌هایی مانند فریز کردن و خنک کردن مواد مختلف توانستند طول عمر آن‌ها را افزایش دهند.


با پیشرفت علم و تکنولوژی، ساخت سردخانه‌ها این امکان را فراهم کرد تا محصولات مختلف با کیفیت بهتر و بیشتری به بازار عرضه شوند. امروزه اهمیت سردخانه در صنعت به حدی است که یکی از معیارهای سنجش رشد فناوری در یک کشور تعداد واحدهای صنعتی انجماد مواد غذایی و سیستم‌های حمل‌ونقل سردخانه دار و سردخانه‌های نگهداری است. ما در سردخانه صنایع برودتی برادران حقیقی سعی داریم تا با تولید بهترین محصولات و پایین‌ترین قیمت محصولات در این زمینه را به شما علاقه مندان صنعت سردخانه عرضه کنیم.


تعریف سردخانه
 


به نقل از ویکی پدیا



به ساختمان و تأسیساتی که در آن شرایط لازم برای نگهداری مواد فاسدشدنی، کشاورزی، غذایی و دارویی فراهم‌شده است سردخانه گفته می‌شود. این ساختمان و تأسیسات که به‌صورت ثابت یا متحرک طراحی می‌شود دارای سامانه و یا دستگاه سرمازایی است که از فرآیند فساد مواد مختلف جلوگیری می‌کند.



تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که انجماد کردند به‌عنوان یکی از روش‌های نگهداری مواد غذایی شکل ملایم‌تری نسبت به فرآیندهای حرارتی مانند پاستوریزه‌کردن و استریل کردن داشته و موجب از دست رفتن مقدار کمی از مواد مغذی آن‌ها می‌شود


سردخانه


کاربرد سردخانه
 


امروزه استفاده از سردخانه‌ها در بین مردم به‌سرعت فراگیر شده به‌طوری‌که عدم استفاده از آن در صنایع مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است. تقریباً تمامی مواد غذایی، کشاورزی، پروتئینی، داروها، مواد شیمیایی و انواع گل‌ها بخش زیادی از عمر خود را در محفظه‌های سرد و یا سردخانه طی می‌کنند. سردخانه‌ها با ایجاد سرما و رطوبت کافی مانع از فاسدشدن مواد مختلف می‌شوند. صاحبان مشاغل مختلف، کارگاه‌های تولید مواد غذایی و همچنین باغداران و کشاورزان با راه‌اندازی و یا اجاره سردخانه‌های بزرگ سعی دارند تا از محصولات خود نگهداری کرده و آن‌ها را از صدمات فیزیکی در امان نگه‌دارند. این روزها استفاده از سردخانه‌ها در صنایع گوناگون مانند صنعت دام، صنعت میوه، خشکبار، دارویی، کشاورزی و صنعت بستنی‌سازی کاربرد دارد. بدون وجود سردخانه‌ها امکان تولید پایدار ممکن نیست. باغداران و کشاورزان با نگهداری محصولات خود در سردخانه‌ها می‌توانند آن‌ها را در تمامی فصول به شهرهای مختلف عرضه کنند.


استفاده از سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی باعث کاهش ضایعات می‌شود. عرضه‌کنندگان لبنیات و مواد پروتئینی نیز می‌توانند با به‌کارگیری سردخانه مدیریت عرضه خود را بهینه کرده و درآمدشان را افزایش دهند. کاربرد سردخانه‌های صنعتی در نگهداری از مواد غذایی خلاصه نمی‌شود. یکی از کاربردهای مهم سردخانه‌ها نگهداری از برخی محصولات دارویی در دمای کنترل‌شده است. بعضی از داروها در دمای معمولی خاصیت خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین نیاز است از آن‌ها در اتاقک‌های سرد و یا سردخانه نگهداری کرد تا ماندگاری‌شان تضمین گردد. ساخت یک سردخانه صنعتی استاندارد نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد. ما در سردخانه صنایع برودتی برادران حقیقی در خدمت شما هستیم تا خدمات خود را درزمینهٔ سردخانه به شما ارائه دهیم.


انواع سردخانه
 


سردخانه‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلفی که دارند به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند.


تقسیم‌بندی سردخانه‌ها بر اساس دمای کاری


سردخانه‌ها بر اساس دمای کاری به دو دسته کلی سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر تقسیم می‌شوند:



  • سردخانه‌های بالای صفر: سردخانه‌های بالای صفر معمولاً برای نگهداری میوه، سبزی، دارو و لبنیات مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این نوع سردخانه‌ها با حفظ دمای مناسب علاوه بر سالم ماندن محصولات از انجماد آن‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

  • سردخانه‌های زیر صفر: از سردخانه‌های زیر صفر برای نگهداری گوشت، مرغ و ماهی استفاده می‌شود. معمولاً دمای مناسب برای نگهداری مواد پروتئینی در این سردخانه‌ها منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. سردخانه‌های زیر صفر با نام سردخانه‌های انجماد نیز شناخته می‌شوند.

  • تونل انجماد: یکی از انواع سردخانه‌ها تونل انجماد است. این نوع سردخانه برای انجماد سریع در دمای بین منفی ۱۸ تا منفی ۴۰ درجه مورداستفاده قرار می­گیرد.


صنایع برودتی برادران حقیقی با شناخت کافی از نیاز مشتریان می‌تواند تأمین‌کننده تجهیزات برودتی شما در سراسر کشور باشد.


تقسیم‌بندی سردخانه‌ها ازنظر ابعاد و اندازه
 


سردخانه‌ها از لحاظ حجم و ابعاد به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:



  • سردخانه اتاقی: به این نوع سردخانه، سردخانه کوچک نیز گفته می‌شود. از این نوع سردخانه معمولاً برای نگهداری مواد غذایی در رستوران‌ها، هتل‌ها و یا ذخیره میوه در باغ‌ها استفاده می‌شود.

  • سردخانه متحرک: درصورتی‌که فضای موردنیاز برای ساخت سردخانه وجود نداشته باشد از سردخانه متحرک یا کانکسی استفاده می‌شود. در این نوع سردخانه به‌جای استفاده از دیوارهای اتاق از کانتینر و یا سازه فلزی استفاده می‌شود.

  • سردخانه بزرگ صنعتی: از سردخانه‌های بزرگ صنعتی برای ذخیره مواد غذایی به مقدار زیاد استفاده می‌شود. این نوع سردخانه‌ها دارای تعدادی اتاق هستند که هر اتاق با توجه به نیازی که دارد سرما دریافت می‌کند.


تقسیم‌بندی سردخانه‌ها بر اساس گاز مصرفی
 


یکی دیگر را از معیارهای تقسیم‌بندی سردخانه‌ها گاز مصرفی سردخانه است:



  • سردخانه فریونی: معمولاً در سردخانه‌هایی از گاز فریون استفاده می‌شود که ابعاد سردخانه کوچک یا متوسط است. گاز فریون سمی نیست به همین علت قوانین ایمنی برای استفاده از گاز فریون بسیار آسان است. از دیگر مزایای گاز فریون می‌توان به غیرقابل اشتعال بودن آن اشاره کرد.

  • سردخانه آمونیاکی: نحوه کار سردخانه‌های آمونیاکی تقریباً شبیه سردخانه‌های فریونی است. گاز آمونیاک یکی از گازهای مبرد قدیمی است. از مزایای گاز آمونیاک می‌توان به امکان کار کردن با دماهای مختلف و گرمای نهان تبخیر نسبتاً بالای آن اشاره کرد. بوی شدید آمونیاک باعث می‌شود تا تشخیص نشتی آسان باشد.


سردخانه


هزینه ساخت سردخانه
 


قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای ساخت یک سردخانه باید هزینه­ ها برآورد شود تا برنامه‌ریزی مالی دقیق و کامل انجام گیرد. در ساخت سردخانه‌ها پارامترهایی وجود دارند که بر هزینه ساخت سردخانه تأثیرگذارند. عوامل مؤثر بر قیمت نهایی سردخانه‌ها عبارت‌اند از:



  • یکی از مهم‌ترین پارامترهای تأثیرگذار بر هزینه ساخت سردخانه ابعاد سردخانه است.

  • به موتور سردخانه کمپرسور گفته می‌شود. نوع و برند کمپرسور بر قیمت ساخت سردخانه تأثیرگذار است.

  • برند اواپراتور و کندانسور استفاده‌شده در سردخانه

  • مدل و ابعاد درب ورودی سردخانه

  • ساندویچ پانل

  • نوع عایق‌کاری کف سردخانه

  • عایق‌کاری سقف سردخانه

  • کیفیت نصب و راه‌اندازی اصولی سردخانه

  • لامپ‌های موجود در سردخانه

  • گارانتی تجهیزات به‌کاررفته در سردخانه.

  • تابلو برقی که در سردخانه استفاده می‌شود.

  • شیرآلات و تجهیزات کنترلی

  • موقعیت جغرافیایی محل احداث سردخانه

  • استفاده از برق سه فاز در سردخانه نسبت به برق تک فاز هزینه بیشتری دارد.

  • دمای نگهداری سردخانه یکی از عواملی است که بر قیمت نهایی سردخانه تأثیرگذار است.


جهت برآورد هزینه‌های نهایی ساخت یک سیستم سرمایشی می‌توانید با مشاوران سردخانه صنایع برودتی برادران حقیقی در تماس باشید.


مشاور ساخت سردخانه
 


امروزه مواد غذایی و دارویی با تنوع بسیار زیادی در دسترس مردم قرار دارند، برای نگهداری اصولی از آن‌ها باید از سردخانه‌ها استفاده شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت دریافت مشاوره مناسب درزمینهٔ ساخت سردخانه است. درصورتی‌که سردخانه به‌درستی طراحی و ساخته نشود باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌گردد. مشاوره در ساخت سردخانه یک اصل مهم است که باید حتماً به آن توجه شود. شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی افتخار دارد تا به‌صورت کاملاً رایگان پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در این زمینه باشد. باراهنمایی مشاوران و متخصصان صنایع برودتی برادران حقیقی می‌توانید با خیال آسوده اقدام به ساخت سردخانه کنید.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: سردخانه
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰
عالی بود من از مشاوره صنایع برودتی برادران حقیقی در سایت شون استفاده کردم
هلدینگ شایسته