دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عربشاهی در گفتگو با آنا:

پرسپولیس با روند فعلی در فینال آسیا شکست می‌خورد/ سرخ‌پوشان پویا و هجومی بازی نمی‌کنند

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا با شرایط فعلی به معنای قبول شکست پرسپولیس است.
کد خبر : 544133
13990906000818637420137267352302_58590_PhotoT.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر تنها پنج امتیاز به‌دست آورده که این موضوع برای قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر مناسب نیست. سرخ‌پوشان بیست و نهم همین ماه باید دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را برابر نماینده شرق قاره کهن برگزار کنند و با توجه به نمایشی که در بازی‌های اخیر این تیم انجام شده، نگرانی‌های زیادی در خصوص موفقیت این تیم وجود دارد.


ضیاء عربشاهی در خصوص نتایج تیم پرسپولیس در هفته‌های اخیر به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: در سه بازی‌ای که انجام شده، هواداران و پیشکسوتان نگران شده‌اند. شرایط عالی نیست و پرسپولیس دچار مشکل است. بازیکنان تا اندازه‌ای در نقاط ضعف تیم مشکل دارند ولی سیستمی که طراحی شده به نظرم جواب نمی‌دهد.


وی ادامه داد: در بازی با نفت مسجدسلیمان شاهد این بودیم که تیم با سه هافبک دفاعی بازی کرد و این شکل بازی برابر حریفی که از پرسپولیس ضعیف‌تر است، اشتباه بود. در فینال لیگ قهرمانان آسیا، احسان پهلوان و وحید امیری حضور ندارند و نمی‌توانند در کنار تیم باشند. به نظرم باید از نفرات جوان بیشتر استفاده شود تا آنها در شرایط بازی باشند و بتوانند به تیم کمک کنند.


پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: پرسپولیس با چنین شرایطی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مشکل می‌خورد و شکست را از قبل پذیرفته است. این تیم باید پویا و هجومی بازی کند و با سرعت بخشیدن به کناره‌ها و همین‌طور حرکات عمقی، خطوط دفاعی رقبا را باز کند و به گل برسد. قطعاً حریفی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، تمام نقاط ضعف و قوت تیم را مورد بررسی قرار می‌دهد و در چنین شرایطی کار دشوار می‌شود.


وی عنوان کرد: به نظر من بهتر است وحید امیری یک خط عقب‌تر بازی کند و نقش مهاجم کاذب را احسان پهلوان بازی کند. پرسپولیس می‌تواند در کنار مهدی عبدی از یک مهاجم دیگر در خط حمله  استفاده کند تا با دو مهاجم به نتیجه برسد. برای پست هافبک دفاعی هم یا سرلک در کنار نوراللهی قرار گیرد یا کامیابی‌نیا و استفاده هم‌زمان از سه هافبک دفاعی نتیجه نمی‌دهد. به نظرم سیامک نعمتی هم در سمت راست خط دفاعی بهتر از مهدی شیری عمل می‌کند. ضمن اینکه اگر بشار رسن در شرایط بسیار خوبی باشد، پرسپولیس نیازی به هافبک بازی‌ساز ندارد چون خلاقیت این بازیکن بالاست. در تعویض‌ها هم بازیکنی چون امید عالیشاه قطعاً می‌تواند به تیم کمک کند و با استفاده صحیح از این بازیکن نباید اجازه دهیم او وارد حاشیه شود.


عربشاهی تأکید کرد: معتقدم پرسپولیس برای آنکه بتواند حریفان را شکست دهد باید بیشتر تلاش کند. ضمن اینکه این نکته را هم فراموش نکنیم، نیاز به شوت‌زنی برای باز کردن قفل دروازه حریفان بسیار مفید است و در تیم حس می‌شود که تابه‌حال انجام نشده است. امیدوارم پرسپولیس از هفته‌های بعد با بازی هجومی و مناسب در شرایط روحی مناسب‌تر و عالی‌تری برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده شود تا بتواند قهرمانی را به دست آورد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته