دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 17:03

همایش «تردید و امید» در دانشگاه تهران/ مسعود ادیب: دولتمرد موفق کسی است که خط مقدم ملت را پیگیری کند

حجت‌الاسلام مسعود ادیب در مراسم روز دانشجوی دانشگاه تهران که به همت انجمن اسلامی این دانشگاه با عنوان «تردید و امید» در تالار فردوسی برگزار شد، گفت: برعهده مسئولان است که جمهوریت را پاس بدارند.
کد خبر : 54379

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم با گرامیداشت روز 16 آذر به موضوع امید پرداخت و گفت: هیچ راهی جز امید پیش روی ما نیست و برای این امید هم مبنای عقلانی و انسانی داریم. تاریخ نشان داده است که کف‌های روی آب رفتنی است.


وی با یادآوری جایگاه دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر دولت ملی، نزد افکار عمومی تاکید کرد: سیاست مداری که منافع و مصالح مردم را می‌خواهد پایدار و ماندنی است.


ادیب ادامه داد: ما چاره ای جز امید نداریم و بر مبنای امید هم حیات فردی و هم اجتماعی شکوفا خواهد شد.


وی با بیان اینکه 16 آذر در یک نگاه، روز تلخی است، تاکید کرد: با وجود تلخی، امید هم در این روز وجود دارد چون از آن جنبش دانشجویی و حماسه‌ها در جبهه جنگ روییده است.


وی افزود: اما از استبداد چیزی جز تصویری که به سخره گرفته می‌شود، باقی نمانده است.


ادیب ادامه داد: یک دولتمرد موفق کسی است که خط مقدم ملت را پیگیری کند.


وی افزود: امیدواریم در نظام جمهوری اسلامی ایران هم مسئولان در تمام مراتب با شنیدن صدای ملت همگام با مردم عمل کنند.


عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم در ادامه گفت: این مردم در حالی که هزار تردید وجود داشت به این دلیل به روحانی رای دادندکه گفت من حقوقدان هستم، من سرهنگ نیستم.


وی خطاب به روحانی تاکید کرد: ما از شما حمایت می کنیم مادامی که به عنوان حقوقدان مصالح ملت را دنبال کنید.


ادیب متذکر شد: از این جوانان دانشجویان و جنبش دانشجویی کسی وفادار تر به جمهوری اسلامی ایران پیدا نمی‌کنید مشروط بر اینکه هم جمهوری، هم اسلامی و هم ایرانی باشد.


وی تاکید کرد: مگر این جوانان نبودند با شعار نه شرقی نه غربی به جمهوری اسلامی رسیدند اگر جمهوری و اسلامی نباشد استقلال و آزادی به فنا می رود.


ادیب ادامه داد: با شعار و آتش زدن پرچم استقلال حاصل نمی‌شود بلکه استقلال با اراده ملت به‌دست می آید.



این استاد دانشگاه درباره موضوع انتخابات نیز گفت: شورای نگهبان تفسیری از قانون ارائه داده و نظارت استصوابی برای خود در نظر گرفته است که من به عنوان شهروند معتقدم که این نظارت با روح قانون اساسی اسلام و جمهوریت ناسازگار است اما به عنوان یک شهروند به قوانین موضوعه احترام می گذارم و به ناچار این تفسیر را می پذیرم.


او تاکید کرد:‌ البته این پذیرش به این معنی نیست که کاغذ دست یک جوان بدهند و از مردم در مورد نامزدها از همسایه‌اش پرس‌و‌جو کنند. قانون مراجع چهار گانه را تعیین کرده و اصل را بر برائت اشخاص گذاشته است همان قانون اساسی که مطبوعات را آزاد می داند و تاکید دارد که هیچ کسی را نمی شود جز با حکم دادگاه صالحه به زندان فرستاد.



انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته