دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 16:49

بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی در مراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو درباره پیشرفت فیزیکی و کمی و کیفی دانشگاه در زمینه‌های آموزشی– عمرانی و پژوهشی و افزایش رشته‌های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در واحد ممسنی در سال اخیر و پیشرفت دانشگاه و افزایش دانشجویان این واحد دانشگاهی سخن گفت.
کد خبر : 54377

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اسماعیل شمس الدینی درباره افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها در سطح کلان و قدردانی از خدمات ارزنده دکتر میرزاده گفت: طرح ریاست عالیه دانشگاه درباره افزایش رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور کاری خوب و پسندیده است و این کار رضایت شهروندان– دانشجویان و استادان در سطح کشور را بردارد.


شمس الدینی افزود: سیاست‌های کلی واحد ممسنی در زمینه تصویب رشته های ارشد براساس چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی و پاسخ به نیاز متقاضیان و در راستای عمل به تاکید دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گسترش رشته های تکمیلی است.


وی طرح تجمیع 1 و 2 از طرف ریاست عالیه دانشگاه را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح در بسیاری از زمینه‌ها باعث پیشرفت و پیشبرد اهداف مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و عملکرد ریاست عالی دانشگاه قابل تحسین است.


شمس الدینی: سیاستهای کلی واحد ممسنی در زمینه تصویب رشته های ارشد براساس چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی و پاسخ به نیاز متقاضیان و در راستای عمل به تاکید دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گسترش رشته های تکمیلی است

در ادامه مدرس سطوح عالیه حوزه علیه قم بیان داشت. جریان 16 آذر سال 32 و به شهادت رسیدن چندین دانشجو تغییر و تحول بزرگی در قشر دانشجویان ایران بوجود آورد و روز بروز دانشجویان، خوش فکر و آماده تر در صحنه ها حضور یافتند.


آیت‌اله شاکری افزود:در واقع انقلاب اسلامی ریشه در آذر ماه سال 32 دارد و بسیاری از طلاب و دانشجویان خون دل‌ها خوردند و سختی‌ها را تحمل کردند تا این انقلاب به وقع پیوست دانشجویان در آن زمان پای انقلاب خود ایستادند و جانفشانی کردند و امروزه به همان رشادت ها و تفکرات نیاز داریم.


وی گفت: دانشجو با سکوت معنا نمی‌شود و دانشجو باید پویا باشد بنابراین لازم است که در سطح دانشگاه ها تنها به مسائل عمرانی و امکاناتی توجه نشود و بلکه انتظار می رود سطح کیفی و پژوهشی و علمی دانشجویان و دانشگاهیان نیز از پیشرفت های بالایی برخوردار شود.


شاکری تصریح کرد: دانشجویان باید به دنبال ابتکار و نوآوری باشند چون بعضاً مشاهده شده است که در سطح کلی برخی پایان‌نامه‌ها و مقالات کپی بوده است که این یک ضعف است و باید در زمینه پژوهشی توجه ویژه ای شود.


وی با تشکر از فعالیتهای رئیس واحد ممسنی درباره افزایش رشته‌های تحصیلی و تغییر فضای آموزشی دانشگاه و پیشرفت کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی گفت: در بسیاری از دانشگاهها و مراکز علمی که رجوع کرده ام نامی از دانشجویان ممسنی موجود است و این نشانه بلوغ فکری و رشد و پیشرفت علمی دانشجویان و دانشگاه این مرز و بوم است.


میلاد انصاری از تشکل اسلامی سیاسی واحد ممسنی و به نمایندگی از دانشجویان به مطالبی حول محور دانشجو پرداخت.


انصاری به تاریخچه جشن دانشجویی پرداخت و متعقد بود که حرکت دانشجویان در سال 1332 مهمترین جرقه پیروزی انقلاب اسلامی بود و این را افتخاری برای کسانی که نام دانشجو را یدک می‌کشند دانست.


وی افزود: مهمترین ثمره کار تشکیلاتی ضامن موفقیت هر تفکری در جامعه است و فعالیت دانشجویی بهترین مکان برای تربیت نسلی است که در آینده نه چندان دور می خواهند سکان کشور را در دست بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته