دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 11:29

خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی شد

منابع آگاه لیبیایی اعلام کردند که پارلمان لیبی خلیفه حفتر را به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی منصوب کرده است.
کد خبر : 5435

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از شبکه خبری «اسکای‌نیوز» عربی، «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) «خلیفه حفتر» را به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی معرفی کرد.


بر اساس این گزارش، «خلیفه حفتر» از شخصیت‌های جنجال‌برانگیز تاریخ معاصر لیبی است که در همه تحولات این کشور پس از سرنگونی نظام پادشاهی در سال 1969 حضور داشته است. قدرت وی پس از کشته شدن «معمر قذافی» افزایش یافت. وی در زمان حکومت «قذافی»، فرماندهی ارتش و همه نیروهای نظامی را بر عهده داشت.



نمایندگان پارلمان لیبی پیشتر حمایت خود از عملیات نظامی به فرماندهی «خلیفه حفتر» برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل گروه‌های افراط‌گرا را اعلام کرده بودند.


«خلیفه حفتر» از ماه می سال 2014 عملیات نظامی با عنوان «عملیات کرامت» را برای مقابله با شبه‌نظامیان افراطی که پارلمان لیبی آنها را تروریست خوانده بود، آغاز کرده است. وی به طور رسمی با گروه های مسلحی که در کشور آتش افروخته بودند به ویژه افراط‌‌گرایان مرتبط با نیروهای بیگانه اعلام جنگ کرد.


با آغاز انقلاب مردمی علیه نظام قذافی در سال 2011، «خلیفه حفتر» پست فرمانده نیروهای زمینی انقلابیون را به دست گرفت.


در سال 2012 حدود 150 افسر ارشد ارتش لیبی خواهان تعیین خلیفه حفتر به عنوان رئیس ستاد ارتش شدند اما مقام‌های دولت انتقالی لیبی با آن مخالفت کردند و فرد دیگری را به این سمت منصوب کردند.


در همین راستا «محمد حجازی» سخنگوی ارتش لیبی تاکید کرد: هماهنگی‌هایی میان مقام‌های مصری و لیبیایی در زمینه مقابله با داعش در دوره آتی وجود دارد.


وی افزود: ساختار ارتش پس از تعیین «خلیفه حفتر» به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی برای مقابله جدی با تروریسم بازسازی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته