دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1399 - 14:24

راه های زیبا شدن پوست صورت

اگر در طول روز خسته می شوید و وقت کافی برای مراقبت از پوست ندارید باید بدانید که این امر در دراز مدت مشکلاتی را برایتان به وجود می آورد.
کد خبر : 543474
63434.png

اگر مشغله کاری هم داشته باشید مراقبت از پوست باز هم ضروری است. اگر در طول روز خسته می شوید و وقت کافی برای مراقبت از پوست ندارید باید بدانید که این امر در دراز مدت مشکلاتی را برایتان به وجود می آورد. به همین دلیل در اینجا به چندین روش درمانی آسان و در دسترس برای شما شرح می دهیم:


چرا مشکلات پوستی رخ می دهد؟


از مهمترین مشکلات پوستی نحوه زندگی شماست. به موارد زیر که باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی می شود دقت کنید:


به میزان کافی آب نمی نوشید.


در طول شبانه روز خواب کافی ندارید.


رژیم غذایی مناسب حاوی مواد مغذی برای بدن ندارید.


از ضد آفتاب استفاده نمی کنید.


ورزش و تحرک کافی ندارید.


پوست خود را به طور مرتب پاک نمی کنید.


درمان های خانگی برای زیبایی


درمان های خانگی زیادی برای زیبایی وجود دارد. در اینجا چند تکنیک مقرون به صرفه را برای مراقبت از پوست شرح داده ایم:


نرم کردن پوست


پوستی نرم همان چیزی است که خانم ها آرزوی آن را دارند ولی اگر هر روز در معرض گرد و غبار و شرایط مختلف گرما باشید به پوستی نرم و زیبا نمی رسید.


برای داشتن پوستی نرم مقداری آب خیار را با خامه شیر مخلوط کنید و روی پوست اعمال کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب بشویید.


وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرید ممکن است پوست برنزه یا تحریک شود. برای التیام پوست در این مواقع ماسک زیر را تهیه کنید.


دو قاشق غذا خوری آرد، یک قاشق غذاخوری خامه، یک قاشق چای خوری پودر صندل به همراه چند قطره آبلیمو و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند  سپس با آب گرم بشویید.


استفاده متوالی از این ماسک به مدت 3 روز باعث تغییر رنگ پوست می شود.


مرطوب کردن پوست خشک


برای رهایی از پوست خشک تنها راه داشتن رژیم مناسب و خوردن چربی های سالم است. با این حال می توانید از یک ماسک خانگی برای برطرف کردن پوسته پوسته شدن پوست استفاده کنید.


یک قاشق خامه، مقداری زردچوبه، دو قاشق چای خوری آب لیمو، چند قطره روغن بادام شیرین به همراه یک قاشق چای خوری گلاب را با هم مخلوط کنید و روی پوست اعمال کنید. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آـب گرم بشویید.


با لایه بردار پوست خود را زیبا کنید


وقتی منافذ پوست با سلول های مرده مسدود می شود، پوست نمی تواند نفس بکشد بنابراین از بین بردن سلول های مرده مهم است. برای لایه برداری و از بین بردن پوست مرده کمی توانید از روش زیر استفاده کنید.


مقداری پودر بلغور را با یک قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید و به پوست خود بمالید. پوست را با حرکات دورانی و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه پوست خود را با آب و صابون بشویید.


راه های زیبا شدن پوست صورت


جوش های خود را درمان کنید


جوش ها برای هیچ کس خوشایند نیست برای رفع جوش ها باید پوست را تمیز نگه داشت. برای تمیز کردن جوش ها از آب گوجه  استفاده کنید به این صورت که آب گوجه فرنگی را روی پوست خود به مدت 15 دقیقه اعمال کنید و سپس بشویید.




بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش در خانه




چهره خود را روشن کنید


برای روشن کردن چهره از توت فرنگی استفاده کنید. برای این کار چند توت فرنگی را خرد کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. این مواد را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود بگذارید و به آرامی ماساژ دهید سپس با آب خنک بشویید.


از تونر طبیعی استفاده کنید


منافذ پوست به دلیل قرار گرفتن در برابر گرمای بیش از حد و همچنین  افزایش سن، بزرگ می شوند بنابراین بستن منافذ پوست ضروری است.


پس از تمیز کردن پوست از یک تونر طبیعی استفاده کنید. قوی ترین تونر طبیعی که باعث روشن شدن پوست می شود استفاده از آب برنج است.


مقداری برنج را به مدت 3 ساعت در آب تمیز خیس کنید. برنج را از آب جدا کنید. آب برنج را در یک بطری بریزید  و هر روز از آن استفاده کنید.


رفع خارش پوست


ژل آلوئه ورا یک تسکین دهنده عالی برای بهبود التهاب پوست است. اگر پوست تان دچار خارش یا قرمزی شده است از این ژل برای برطرف کردن نواحی آسیب دیده استفاده کنید.


اجازه دهید این ژل به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند سپس با آب خنک بشویید.


زیبایی پوست صورت


درخشش فوری پوست


برای درخشش فوری پوست بعد از یک روز کاری، ماسک زیر را پیشنهاد می دهیم:


یک موز رسیده را له کنید و با یک قاشق غذاخوری شیر و دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.


پوست صورت خود را تمییز کنید و مخلوط را به صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب بشویید.


سخن آخر


در این مطلب به روش های آسان برای شادابی و پاک کردن پوست پرداختیم. توجه داشته باشید که مراقبت نکردن از پوست مشکلات جدی برایتان به وجود می آورد و اگر نسبت به آن بی اهمیت باشید سن تان را بیشتر نشان داده و حالت چهرتان را خسته نشان می دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته