دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 15:54

همایش «تردید و امید» در دانشگاه تهران/ فائزه هاشمی:‌ انگار به یک جزیره جدا از ایران وارد شده‌ام، دانشگاه‌های دیگر از شما یاد بگیرند

همایش «تردید و امید»، آیین بزرگداشت روز دانشجو، بعد از ظهر امروز ـ دوشنبه 16 آذر ـ در دانشگاه تهران و با حضور فائزه هاشمی، هاشم صباغیان، عبدالله رمضان‌زاده و بدون حضور ابراهیم یزدی برگزار شد.
کد خبر : 54346

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در این مراسم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، طبق اعلام قبلی قرار بود ابراهیم یزدی سخنرانی کند، که این سخنرانی لغو شد.


مراسم با سخنرانی فائزه هاشمی آغاز شد. او در ابتدای سخنان خود، خطاب به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: انجمن شما، یک انجمن اسلامی قوی است. من در بدو ورود فکر کردم به یک جزیره جدا از ایران وارد شده‌ام. دانشگاه‌های دیگر باید از شما یاد بگیرند.


او افزود: من به مجالس زیادی می‌روم ولی واقعا این شور و شجاعت را در دیگر جاها ندیده‌ام.


وی با اشاره به تصاویری که بر در و دیوار تالار فردوسی نصب شده بود و همچنین عکس‌هایی که در دست دانشجویان حاضر در مراسم بود، تصریح کرد: عکس‌هایی را در این سالن می‌بینم که خیلی‌ها جرأت ندارند اسمی از آنها ببرند.


فائزه هاشمی اظهار امیدواری کرد که نتیجه این حضور دانشجویان را در انتخابات پیش رو ببیند و گفت: امیدواریم این حضور در تغییر سیاست‌های جامعه مؤثر باشد. امیدواریم این مسیر را به جلو ببریم و عقب‌گرد نداشته باشیم. امیدوارم تندروی نداشته باشیم و همدیگر را تحمل کنیم. چون در دوره‌هایی اصلاح‌طلبان یکدیگر را تحمل نکردند.


وی ابراز کرد: ما انقلاب نکردیم که خودی و غیرخودی داشته باشیم. دشمن در درون خود ماست. دشمن سوء‌مدیریت ماست. دشمن نبود چرخش نخبگان است.


فائزه هاشمی با یادآوری پذیرش اصل تفکیک قوا در قانون اساسی گفت: ما تفکیک قوا داریم اما تمرکز قدرت هم داریم.


امیدواریم این مسیر را به جلو ببریم و عقب‌گرد نداشته باشیم. امیدوارم تندروی نداشته باشیم و همدیگر را تحمل کنیم چون در دوره‌هایی اصلاح‌طلبان یکدیگر را تحمل نکردند

وی با تأکید بر اینکه «برای اصلاح قانون و پیشرفت، به فضای آرام و تحمل انتقادات نیاز داریم»، اضافه کرد: بعد از 88 فکر می‌کردم که دیگر نباید در هیچ انتخاباتی شرکت کرد اما وحدت و راه امید در انتخابات 92، باعث شد که امیدوار شویم. آن موجی که به خاطر ردصلاحیت آقای هاشمی ایجاد شد و وحدت اصلاح‌طلبان و تدبیر آقای خاتمی برای راهنمایی این وحدت و کناره‌گیری دکتر عارف، باعث پیروزی شد.


فائزه هاشمی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفند 94 خاطرنشان کرد: باید در انتخابات پیش رو از این تجربه و تدبیر استفاده کنیم که الان با تشکیل شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به این سمت می‌رویم که 92 دوباره تکرار شود.



این فعال سیاسی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را بسیار مهم دانست و گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که ردصلاحیت‌ها گسترده باشد. به همین دلیل همه باید ثبت نام کنند تا با کمبود کاندیدا مواجه نشویم. طبق نظرسنجی‌ها، اصلاح‌طلبان 70 درصد و اصولگرایان 20 یا 30 درصد رأی دارند. اصولگراها از رأی مردم نگرانی دارند.


وی اضافه کرد: حسن این انتخابات این است که مجری و ناظر در انتخابات یکسان نیست یعنی دولت روحانی و شورای نگهبان به لحاظ خط فکری تفاوت دارند و کسی نمی‌تواند هر کاری خواست در صندوق‌ها انجام دهد.


فائزه هاشمی در ادامه سخنرانی خود درباره حضور زنان در مجلس گفت: بیشترین آمار حضور زنان در مجلس مربوط به دوره پنجم است اما بعد از آن تعداد حضور زنان در مجلس به 9 نفر رسیده که از نظر من فاجعه است.


وی ادامه داد: به نظر من بعد از انقلاب روند سیاسی کشور به نفع زنها نبوده و از نظر حقوقی نیز تبعیض‌هایی در حق خانم‌ها اعمال شده است.


وی تاکید کرد: حضور زنان در مجلس مهم و تعیین‌کننده است.


فائزه هاشمی ادامه داد: باید تعداد کاندیداهای زن بیشتر شود و زنان نیز توجه داشته باشند که به خودشان رای بدهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته