دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1399 - 13:25
معاون وزیر ورزش خبر داد؛

تشکیل شورای ورزش کشور برای توسعه ورزش همگانی

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: شورای ورزش کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش همگانی در کشور تشکیل شده است.
کد خبر : 543450
BEH_2998-__.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید عبدالحمید احمدی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان که ظهر امروز در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد در ارتباط با اهمیت ورزش اظهار کرد: امروزه دیگر نیازی به توضیح این موضوع نیست که اهمیت پرداختن به ورزش چه تأثیری در زندگی انسان‌ها دارد. اهمیت این موضوع آن‌قدر آشکار است که هر قدر در ارتباط با آن سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم آینده بهتری را برای افراد جامعه در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی تضمین کنیم.


وی ادامه داد: اگر اهمیت ورزش برای افراد عادی در زندگی روزمره امری لازم باشد در ارتباط با معلولان مضاعف و ضروری است و می‌تواند منجر به بهبود شرایط و کیفیت زندگی آنها شود. ورزش نقش مؤثری برای پرورش قابلیت‌های معلولان داشته و می‌تواند به آنها در برابر مشکلاتی که با آن مواجه هستند کمک کند.


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که ما در وزارت ورزش به‌واسطه حضور فدراسیون‌های ورزشی تخصصی و ویژه در حوزه معلولان از بقیه مجموعه‌ها جلوتر هستیم، گفت: فعالیت این مجموعه‌ها حاکی از اهمیتی است که جامعه برای معلولان قائل است، البته که هنوز کارهای انجام شده کفایت نمی‌کند.


احمدی افزود: برای این‌که بتوانیم ظرفیت‌ها را در حوزه ورزش توسعه دهیم نیازمند هم‌افزایی با دستگاه‌ها و سازمان‌هایی است که بخش‌های مختلف جمعیتی را تحت پوشش دارند که یکی از آنها سازمان بهزیستی است.


وی با تأکید مجدد بر این‌که انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف که پوشش‌های جمعیتی دارند می‌تواند شرایط را برای توسعه ورزش همگانی فراهم کند، گفت: پس از انعقاد این تفاهم‌نامه کارگروه‌های تخصصی تشکیل و زمینه همکاری اداره کل استان‌ها با سازمان بهزیستی بیشتر خواهد شد.


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: علاوه بر این‌که فدراسیون‌های حوزه جانبازان و معلولان می‌بایست همکاری نزدیکی با سازمان بهزیستی داشته باشند، سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز موظف هستند معلولان را تحت پوشش گرفته که این فرصتی است که باید بهترین استفاده را از آن بکنیم.


احمدی همچنین از تشکیل شورای ورزش کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد و اظهار کرد: برای این‌که در حوزه ورزش بتوان جمعیت 82 میلیونی را در تحت پوشش قرار داد باید دستگاه‌های متولی کانون‌های جمعیتی درگیر شوند.


وی در خصوص تشکیل شورای ملی سالمندان در کشور نیز گفت: نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش در این شورا عضو هستند که سعی می‌کنیم به وظیفه خود را در این شورا عمل کنیم.


معاون وزیر ورزش در ادامه اظهار امیدواری کرد تا در راستای این تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی تمامی جمعیت افراد دارای معلولیت با هماهنگی بهزیستی تحت پوشش ورزش قرار گرفته و این موضوع نقطه عطفی در ارتقاء سلامت، رشد و شکوفایی و پرورش استعدادها، کاهش آسیب‌های اجتماعی اقشار مختلف جمعیتی و جامعه هدف بهزیستی باشد.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته