دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طاهری در گفتگو با آنا:

نیاز به آموزش اخلاقی بیشتری در رسانه ملی داریم/ اجازه دهیم فکری کارش را در استقلال انجام دهد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: نکات آموزشی باید بیشتر در رسانه ملی آموزش داده شود تا بی‌اخلاقی به فوتبال آسیب نزند.
کد خبر : 543235
.___.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مجادله‌های برخی مربیان و بازیکنان در لیگ برتر فوتبال، چهره این رقابت‌ها را زشت کرده است. در شرایطی که فوتبال برای لذت بردن است اما در ایران شاهد رفتارها و کردارهایی هستیم که مسلماً نکات آموزشی مفیدی برای جوانان و نسل‌های بعدی ندارد و آنها رفتارهای غلطی را می‌آموزند.


بیژن طاهری در خصوص اتفاقاتی که در دو هفته اول لیگ برتر رخ داده و باعث کدورت اخلاق‌مداران شده به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: دور روی پیش سالگرد مرحوم پرویز دهداری بود؛ فردی که بسیار اخلاق‌مدار بود و از مربیان بزرگ اخلاق ایران محسوب می‌شود. متأسفانه ما در رسانه ملی کمتر شاهد برنامه‌های اخلاقی ورزشی و صحبت در مورد کسانی هستیم که شاگردان بسیار خوبی را به فوتبال ایران معرفی کردند. بیشتر در مورد بی‌اخلاقی‌ها صحبت می‌شود و نکات منفی به نسل‌های بعدی انتقال داده می‌شود.


وی ادامه داد: جنگ کسب سه امتیاز باعث بی‌اخلاقی‌ها روی نیمکت‌ها شده و جالب است که تمامی مربیان دارند اخلاق و شخصیت را زیرپا می‌گذارند تا سه امتیاز را از دست ندهند. در این میان برخی موفق می‌شوند و عده‌ای به هدف نمی‌رسند، در صورتی که همه بازنده هستیم چون اخلاق را از دست داده‌ایم. شک نکنیم نسل‌های بعدی نیز دچار مشکل می‌شوند و نسل به نسل، رفتارها نادرست‌تر می‌شود.


پیشکسوت تیم ملی یادآور شد: زمانی که در تیم‌های پایه پاس، راه‌آهن و استقلال بازی می‌کردم، مربیان و افرادی که بزرگ‌تر از من بودند و در تیم بزرگسالان حضور داشتند با رفتار صحیح خود کاملاً به من کمک می‌کردند تا صاحب ادب و متانت شوم. حسین فرکی، بهتاش فریبا، همایون شاهرخی، حسن حبیبی و ... درس اخلاق به امثال من که نسل بعدی بودیم دادند و در نوجوانی و جوانی از این بزرگان فوتبال نکات ارزنده‌ای آموختم. به نسل‌های بعدی ما هم باید آموزش‌های درستی داده شود تا بتوانند همدیگر را به‌درستی صدا کنند و رقابت را در کنار رفاقت داشته باشند اما فوتبال ایران در حال حاضر فقط مکانی برای تأسف خوردن است و نمی‌توان شرایط درستی را با این روند انتظار داشت.


پیشکسوت تیم استقلال در مورد شرایط آبی‌پوشان با محمود فکری عنوان کرد: استقلال در دو بازی سه امتیاز گرفته و سه امتیاز از دست داده است. اتفاق خاصی نیفتاده و 28 هفته باقی مانده است. باید به محمود فکری و کادر فنی او فرصت داد. بازیکنانی که فکری در اختیار دارد، بیش از دو سال است که در کنار هم بازی می‌کنند و شناخت خوبی از یکدیگر دارند. اسکلت‌بندی مناسب استقلال به‌همراه نفرات جدید کمک می‌کند تا این تیم مقابل هیچ حریفی دست و پا بسته نباشد.


طاهری افزود: معتقدم باید از هر فردی که سرمربی استقلال می‌شود حمایت کرد و تا روزی که هست، دست از حمایت نکشید. اگر هم انتقادی وجود دارد باید شخصاً منتقل شود و نیاز به مطرح کردن در رسانه‌ها نیست. زمانی که وینفرد شفر، علی منصوریان، آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بودند و در حال حاضر با حضور محمود فکری، از این تیم و کار این مربیان حمایت کرده‌ام. هفته دوم لیگ تمام شده و باید اجازه دهیم تا محمود فکری بتواند روی تیمش کار کند. پس از گذشته هشت هفته می‌توان بهتر در مورد تیم فکری صحبت کرد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته