دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1399 - 14:58
در اعتراض به ادامه شهرک‌سازی؛

اردن خواستار فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی شد

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن خواستار اعمال فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی‌ در کرانه باختری شد.
کد خبر : 543171

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت «عرب 48»، «ضیف الفایز» موافقت تل‌آویو را با ساخت ۵۴۰ واحد صهیونیست نشین جدید در «جبل ابوغنیم» واقع در قدس شرقی محکوم کرد.


وی تأکید کرد این شهرک‌سازی‌ها مردود و محکوم است، چراکه نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ازجمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت به‌شمار می‌رود.


سخنگوی وزارت امور خارجه  اردن عنوان کرد سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی، اقدامی یک‌جانبه و نقض قوانین بین‌المللی است که به تضعیف ارکان صلح و تلاش‌های مربوط به حل‌وفصل درگیری، تحقق صلح فراگیر و عادلانه و نابودی فرصت‌های دستیابی به راه‌حل دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی منجر می‌شود.


دو روز پیش دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرده بود مسئولان رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت‌ها بر اراضی فلسطینی و اجرای گسترده پروژه‌های نژادپرستانه و توسعه شهرک‌سازی از زمان سبقت گرفته‌اند.


در این گزارش به طرح صهیونیستی ساخت بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی بیان شده بود.


اخیراً نیز جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد شهرک‌سازی در چهار سال گذشته در دوره ریاست‌ جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر افزایش یافت.


در این گزارش آمده بود در چهار سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۰) با احداث 26 هزار و 331 واحد صهیونیست نشین موافقت شد حال‌آنکه در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ با ساخت 10 هزار و 331 واحد موافقت شده بود.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته