دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1399 - 13:08

چمن مصنوعی ورزشی، چمن منتخب استادیوم های ورزشی بزرگ دنیا

اگر می‌خواهید از چمن مصنوعی ورزشی برای پوشش سطوح مختلف استفاده کنید تا فضایی زیبا و منحصر به فرد را در زمین ورزشی خود خلق کنید می‌توانید با گروه چمنزار در ارتباط باشید.
کد خبر : 543141
image_a3e9bbe8b9a2e2ac7ccfdd54ed7f69e9cefe3877.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پس از ورود چمن مصنوعی به بازار در دهه 70 میلادی، تغییراتی شگرف در زمینه پوشش سطوح به وجود آمد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این چمن که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد قابلیت استفاده از آن در تمامی شرایط آب و هوایی بود. در نتیجه ورزشکاران می‌توانستند در تمامی فصول سال به ورزش خود ادامه دهند و دیگر آب و هوا بر بازی آنها اثر نمی گذاشت.


امروزه، انواع چمن مصنوعی ورزشی، مانند چمن مصنوعی گلف، چمن مصنوعی فوتبال و چمن مصنوعی تنیس تغییرات زیادی کرده اند تا بتوانند نیازهای ورزشکاران در زمینهای ورزشی را پوشش دهند. سازمان فیفا و دیگر نهادهای ورزشی استانداردهایی را برای استفاده از چمن مصنوعی در زمینهای ورزشی تعریف کرده اند و این محصول را محصولی ایده آل برای پوشش سطوح می دانند. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که چمن مصنوعی ورزشی به زودی به تمامی ورزشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی وارد خواهد شد و جایگزینی برای چمن طبیعی می گردد.


 


قابلیتهای ویژه چمن مصنوعی ورزشی کدامند؟


ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چمن مصنوعی ورزشی چه ویژگی‌هایی دارد که سبب شده است به جای چمن طبیعی برای استفاده در سطوح زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد. اگر پاسخ به این سوال برای شما مهم است به مواردی که در ادامه مطرح می کنیم توجه داشته باشید.


 


چمن مصنوعی ورزشی طول عمر بالایی دارد!


یکی از ویژگیهای منحصر به فرد استفاده از چمن مصنوعی ورزشی طول عمر بالای آن است. ساختار این چمنها با الگوبرداری از چمن طبیعی، به طور ویژه برای بهره برداری در زمین‌های ورزشی طراحی شده اند. تراکم این چمن به گونه ای است که نیروی کوبشی و فشار فیزیکی وارده بر سطح چمن آسیبی به الیاف آن وارد نمی کنند و همین امر سبب میشود ظاهر چمن به خوبی حفظ شود. به طور متوسط طول عمر چمن مصنوعی در زمینهای ورزشی 5 تا 7 سال است. در مقابل، چمن طبیعی به زودی با فشار و نیروی فیزیکی آسیب می بیند و ترمیم آن نیازمند زمان است. به همین دلیل امروزه بسیاری از صاحبان زمینهای ورزشی استفاده از چمن مصنوعی را به چمن طبیعی ترجیح می دهند.


چمن مصنوعی ورزشی به حفظ ایمنی ورزشکاران کمک میکند!


یکی از موارد بسیار مهم در طول ورزشهای سنگین این است که نیروی کوبشی فراوانی به سطح زمین وارد میشود و اگر سطح زمین مناسب نباشد این نیرو به پای ورزشکار بر می گردد و آسیب زیادی به عضلات پا وارد میشود. مطالعات نشان می دهند افرادی که بر روی آسفالت و یا چمن طبیعی می دوند بیشتر از کسانی که به همان اندازه بر روی سطح چمن مصنوعی می دوند خسته میشوند. برگ‌های چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارند و همین امر سبب میشود که نیروی کوبشی را به سطح زمین انتقال دهند. در نتیجه فشار مضاعف به ورزشکاران وارد نمیشود و در نتیجه آنها می توانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.



آیا خرید چمن مصنوعی ورزشی مقرون به صرفه است؟


یکی از موارد مهم در خرید چمن مصنوعی هزینه پایین نگهداری است. این چمن نیاز به آبیاری ندارد و در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. برای نگهداری از این چمن بهتر است ماهی یکبار سطح چمن آبشوری شود و سالیانه میزان سلیس و گرانول موجود در میان الیاف چمن مصنوعی بررسی شود و در صورت نیاز این مواد به سطح چمن تزریق شوند. تمامی این موارد سبب میشوند که سطح زمین ورزشی همواره سبز باشد و نیازی نیست دایما نگران سرما و گرمای هوا برای آسیب به سطح چمن باشید.


انواع چمن مصنوعی را از گروه چمنزار بخواهید!


اگر می‌خواهید از چمن مصنوعی ورزشی برای پوشش سطوح مختلف استفاده کنید تا فضایی زیبا و منحصر به فرد را در زمین ورزشی خود خلق کنید می‌توانید با گروه چمنزار در ارتباط باشید. این گروه مشاوره‌های لازم را در مورد انتخاب و خرید چمن مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید از مشاوره‌های رایگان این مرکز در خصوص طراحی فضا بهره ببرید. برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی ورزشی به سایت گروه چمنزار مراجعه کنید.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: چمن مصنوعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته