«آینده خبر» منتشر شد/ راهنمای آیندهپژوهی در عرصه خبر و رسانه
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» تألیف دکتر اکبر نصراللهی و دکتر هادی البرزی در انتشارات «آثار فکر» منتشر شدهاست.
دانش آيندهپژوهی، اکوسيستمجديدخبری، تحليل نظريههایارتباطات با توجه به تغيير ماهيت مخاطبخبر به کاربر، روندهایتاثیرگذار بر آیندهخبر، آیندهپژوهی محتوایخبر و نمونه پژوهشهای آيندهپژوهیخبر و رسانه، فصول ششگانه این کتاب کاربردی است.
اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوماجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکزی است.
در بخشی از پیشگفتار کتاب آمدهاست:
شناخت آينده کمک خواهد کرد تا با آنچه که در حال وقوع است، هماهنگ شويم و يا با بهرهگيری از فرصتها و دوری از تهديدها بخواهيم مسير خود را تعيين کنيم.
هرچند آينده بسیار وسیع تر از رسانه هاست اما رسانهها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیین کننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند،پس به مانند حال، در آینده نیز رسانه ها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناختنقشرسانهها، ممکن نیست.
دانشجویان رشتههایی همچون علوم ارتباطات و روزنامهنگاری، مطالعات فرهنگی، مدیریت و جامعهشناسی و همچنین خبرنگاران و مدیران رسانه مخاطبان بالقوه این اثر هستند که با نشان انتشارات «آثار فکر» در بازار کتاب توزیع شده است.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/