دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1399 - 12:30
معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان:

روش مذاکره آمریکا خشونت طالبان را افزایش داد

معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان گفت روش اشتباه مذاکره دوحه در دو سال اخیر به طالبان اعتمادبه‌نفس و خشونت آن‌ها را افزایش داده است.
کد خبر : 543124
خلیل.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «امرالله صالح» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان در واکنش به تشدید خشونت طالبان گفت روش غلط مذاکره دو سال اخیر دوحه به ریاست آمریکا به طالبان اعتمادبه‌نفس داده است.


صالح امروز سه‌شنبه (4 آذر) گفت که تحقیقات پیرامون حملات راکتی به شهر کابل ادامه دارد و در روزهای آینده نتایج آن در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.


به‌گفته وی، طی دو روز گذشته 13 نفر از اعضای گروه طالبان دستگیر شدند که قرار است جزئیات آن به اطلاع عموم برسد.


معاون اول غنی تأکید کرد: چند تن از این دستگیرشده‌ها در ترور کارمندان دولتی در نواحی مختلف کابل به‌صورت مستقیم مشارکت داشتند.


صالح ادامه داد: همان‌گونه وعده داده بودیم پوشش محله به محله کابل آغاز شده است. من از ناکامی‌ها و درد و افسردگی مردم عزیزمان چشم‌پوشی نمی‌کنم.


وی افزود: متأسفانه جنگ شدت گرفته و روش اشتباه مذاکرات در دو سال گذشته با گروه تروریستی طالبان در دوحه باعث شد این گروه به‌جای فکر کردن به صلح، صاحب اعتمادبه‌نفس کاذب شود و سطح خشونت را بالا برده‌اند.


این در حالی است که بارها مقامات افغانستان از توافق دوحه که اسفندماه سال گذشته میان آمریکا و طالبان امضا شده بود، انتقاد کرده‌اند.


به‌گفته کارشناسان، مشروعیت بخشیدن به طالبان ازجمله اقداماتی بود که «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده آمریکا در امور افغانستان در سال‌های اخیر انجام داده است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان طالبان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته