دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زندگی با کرونا/127

کنترل محیطی برای مقابله با کرونا در محیط‌های اداری چگونه است؟

راهنمای کنترل محیطی مقابله با کرونا ویروس در محیط‌های اداری اعلام شد.
کد خبر : 543077
1399041715515171020740544.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در محیط‌های اداری از سوی مرکز سلامت و بهداشت محیط وزارت بهداشت اعلام شد.


بخشی از دستورالعمل‌های بهداشت فردی در محیط‌های اداری بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است: 



  • فعالیت‌های خارج از منزل را تا حدامکان محدود و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز شود.

  • از خوردن غذا در محیط‌های عمومی و همچنین خوردن غذاهای آماده تا حد امکان پرهیز شود.

  • هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده شود.

  • نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس‌های حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده کنند.

  • برای ثبت حضور و غیاب ترجیحا از سیستم تشخیص چهره استفاده شود.

  • برای تماس با دکمه‌های آسانسور از دستمال کاغذی استفاده شود.

  • از خودکار، قلم، موس وکیبورد اختصاصی استفاده شود.


راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط‌هایی اداری، مواردی را به‌منظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از: 



  • به حداقل رساندن استفاده از کاغذ به منظور جلوگیری از انتشار احتمالی و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری

  • در نمازخانه‌ها استفاده از مهر و سجاده شخصی ضرورت کامل دارد.

  • هنگام گند زدایی و نظافت، ادارات باید خالی از پرسنل بوده و درها و پنجره‌ها باز گذاشته شوند.

  • سطوح، کیبورد، موس و میز کارکنان، دستگیره و هر بخشی که با آن تماس زیادی است مرتباً گندزدایی شود.

  • دفع پسماندها از جمله کاغذ، دستمال باید به شیوه بهداشتی در نایلون یکبار مصرف مقاوم و غیر قابل نشت صورت پذیرد.

  • مجزا بودن کلیه لوازم مورد استفاده بهداشتی برای هر فرد مقیم و پرسنل


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب