دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 15:56
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

آثار بخیه بر روی زخم کودک 4 ساله وجود دارد/ تیمی از جراحان پلاستیک اقدامات درمانی را انجام می‌دهند

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، عنوان کرد: کشیدن بخیه از زخم بیمار یک اتفاق بسیار نادر است که وزارت بهداشت به شدت خواستار مجازات خاطی است.
کد خبر : 54307

دکتر سید سجاد رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با اشاره به اقدام اخیر کادر درمان بیمارستان خمینی شهر اصفهان مبنی بر کشیدن بخیه چانه کودکی چهار ساله به دلیل عدم تمکن مالی خانواده در پرداخت هزینه‌های درمان، گفت: آثار بخیه بر روی زخم مانده است بنابراین برخی ادعاها مبنی بر اینکه از ابتدا کودک بخیه نشده بود صحت ندارد اما باید بررسی شود تا مشخص گردد بخیه به دستور چه کسی، توسط کدام پرسنل و به دنبال چه علتی کشیده است.


مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه آیا رابطه مالی بین پزشک و بیمار موجب بروز چنین اتفاقی شده است، گفت: این اتفاق بسیار نادر است و تاکنون موارد اینچنینی رخ نداده است اما به هیچ عنوان رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود ندارد و این مساله جای بررسی بیشتری دارد.


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تیمی از جراحان پلاستیک بیمارستان خمینی شهر تصمیم گرفتند چانه این کودک را که قابل درمان است را جراحی و محل زخم را به صورت رایگان ترمیم کنند.


مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: تاکنون دو نفر از پرسنل این بیمارستان به هیات متخلفان معرفی شدند و دو نفر دیگر از تیم درمان نیز از کار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معلق شدند.


رضوی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به شدت خواستار برخورد قانونی با خاطی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته