دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا رنو جلوی فروش خودرو به ایران را می‌گیرد؟

به گفته منابع آگاه چندی است شرکت رنو جلوی فروش اتومبیل و قطعات را به ایران گرفت است و به همین دلیل ممکن است فروش مدل‌های جدید این برند که به تازگی به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند، به مشکل بر بخورند.
کد خبر : 54299

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، رنو مدتهاست به دنبال داشتن کارخانه‌ای در ایران است که محصولات خود را با قیمت رقابتی تولید کند و اگر این اتفاق بیفتد محصولات رنو با قیمت بسیار پایینی در بازار عرضه خواهند شد.


یک کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: تا پیش از این تعداد کمی خودروی رنو کپچر به بازار وارد شد ولی سفارش‌های جدید رنو منوط به قراردادهای دیگر شده است و کپچر هم جزء همین موارد خواهد بود.


محمود نادی با اشاره بر وجود مدل ساندرو و کپچر در این قرارداد افزود: گویا مناقشه شرکت رنو با وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران کاملا حل نشده است.


وی تصریح کرد: از دلایلی که رنو این به اصطلاح گروکشی را انجام داده است و خودرو به ایران نمی‌دهد این است که پای پژو هم به میان آمده است و ایران‌خودرو این رقیب فرانسوی رنو را به عنوان شریک اول تجاری خود در نظر گرفته است و رنو از این ماجرا ناراضی است.


نادی با بیان اینکه اکنون رنو محصولات جدیدی در ایران دارد، اظهار کرد: ساندرو که قرار است به زودی وارد شود، کپچر که تعدادی از آن وارد شد و فعلا رنو اجازه فروش آن را نداده است. تندر 90 فیس لیفت که احتمالا در بهمن ماه عرضه خواهد شد و سافرون،‌ قاجار، سیمبل و کولیوسِ وارداتی از این محصولات هستند.


وی با بیان اینکه رنو کپچر فقط تعداد معدودی وارد شده و فعلا حتی ثبت‌نام هم نمی‌شود، ادامه داد: نگین‌خودرو هم تعدادی کولیوس، سفران، فلوئنس را از حدود 20 روز پیش ثبت نام کرده است که هنوز موعد تحویل آن نرسیده چرا که تحویل آنها 45 روزه اعلام شده است و اگر این مشکلات حل نشود، تحویل آنها هم به مشکل برخواهد خورد.


این کارشناس بازار خودرو بیان کرد: اگر رنو با وزارت صنعت به توافق نرسد، حضور همه این خودروها در بازار به مشکل برخواهد خورد. به همین دلیل رنو از این مساله به عنوان اهرم قدرت استفاده می‌کند تا به خواسته‌های خود برسد.


نادی تاکید کرد: به نظر من این مساله فقط یک طناب‌کشی است و قطعا قبل از موعد تحویل خودروهایی مانند ساندرو حل خواهد شد.


منابع آگاه می‌گویند رنو می‌خواهد ایران را به قطب خودروسازی خود در منطقه تبدیل کند و تولید خود در ایران را به بالای 500 هزار دستگاه در سال برساند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، رنو سال‌هاست که سرمایه خود را از ایران خارج نکرده است و این در حالی است که پژو پس از تحریم‌ها به کلی به ایران پشت کرد. از سوی دیگر رنو مدتی است سعی دارد با داشتن کارخانه‌ای در ایران محصولاتش را خودش تولید کند که چنین امری تا کنون محقق نشده است.


رنو قصد دارد پارس‌خودرو را به عنوان طلب خود از سایپا بخرد. این شرکت فرانسوی بابت فروش قطعات تندر 90 طلب زیادی از ایران دارد و بارها عنوان کرده است که خواهان خرید پارس‌خودرو در ازای مطالباتش است.


منابع آگاه می‌گویند رنو می‌خواهد ایران را به قطب خودروسازی خود در منطقه تبدیل کند و تولید خود در ایران را به بالای 500 هزار دستگاه در سال برساند. اما خودروسازان و وزارت صنایع و معادن از واگذاری کارخانه‌ای به این خودروساز برای ساخت محصولات خود امتناع می‌کنند.


عده‌ای از کارشناسان بر این عقیده‌اند که اگر رنو به خواسته خود برسد، قیمت محصولاتی مانند تندر 90 بسیار پایین‌تر از چیزی که اکنون در بازار است، به فروش خواهد رسید و حتی فروش خودرویی مانند پراید را دچار مشکل خواهد کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رنو ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته